Årets Grow@TCS deltagere

TCS er sertifisert «Top Employer» i Norge

Tata Consultancy Services er kåret til beste arbeidsplass i Europa for andre år på rad og har mottatt sertifiseringen «Top Employer» for Norge.

OSLO | MUMBAI, mars 4, 2020: TataConsultancy Services (TCS), (BSE: 532540, NSE: TCS), en ledende global organisasjon for IT-tjenester, konsulent- og forretningsløsninger, har blitt kåret tilbeste arbeidsplass i Europa og en sertifisert «Top Employer» i Norge av Top EmployersInstitute.

Sertifiseringen anerkjenner TCS sin gode arbeidskultur og selskapets kontinuerlige fokus på videreutvikling av, og investering i, sine ansatte i Europa gjennom utviklingsprogrammer og videreopplæringstilbud. En rekke forskjellige utviklingsprogrammer, blant annet Grow@TCS, er iverksatt på tvers av TCS-landene for å effektivisere og optimalisere opplæring og utvikling av ansatte på alle stillingsnivåer. Mot slutten av 2019 hadde over 327,000 ansatte hos TCS fått opplæring i digitale teknologier og over 404,000 fått opplæring i «agile» metoder.

Top Employers Institute er en global virksomhet som driver med sertifisering av arbeidsplasser. De evaluerer bedriftene basert på arbeidssituasjon, talentutvikling og tilrettelegging på tvers av alle nivåer, kontinuerlige forbedringer og optimaliserte arbeidskraftprosesser. Den årlige kåringen hjelper bedrifter å evaluere og forbedre arbeidsmiljøet sitt ved å sette standarder, basert på blant annet nevnte faktorer, som bedrifter må tilfredsstille for å komme med på listen.

TCS har oppnådd sertifiseringen«Top Employer» i over åtte år i Europa, og var i fjor rangert som nr. 1 både Europa og UK. TCS har allerede et sterkt renommé i Norge for å være blant IT-bedriftene med høyest kundetilfredshet og ligger også nå høyt rangert som arbeidsplass. Slike sterke resultater kommer fra TCS sitt fokus på sine ansattes leveranser samt på investering i fremtidig vekst. TCS har en veletablert modell for organisk ferdighetsutvikling og utvikling av kompetanse relevant for fremtidens IT-landskap.

Årets Grow@TCStrainees returnerte nylig fra et to-måneders opplærings- og innføringsprogram i India. Programmet er tilbudt til nyutdannete studenter fra universiteter på tvers av Norge med betydelig variasjon i faglig kompetanse og erfaring, som opplæringen blir skreddersydd for. Dette gir et økt antall nyutdannete muligheten til å jobbe i IT bransjen, siden en utdanning i IT ikke er avgjørende. Deltagerne er nå utplassert hos en rekke bedrifter i Norge, blant annet Vipps og DNB, som IT-konsulenter samtidig som de får ytterligere opplæring lokalt. Dette programmet har blitt svært godt mottatt av deltagerne og har bidratt til TCSssertifisering hos Top EmployersInstitute.

Rajan Maheshwari,landssjef i Norge, sier: «Vi er avhengige av våre ansatte og talenter for å forbli et suksessfullt firma. Det er derfor utrolig viktig å ha en arbeidsplass hvor våre ansatteer motivert til å videreutvikles og føler seg verdsatt.Det er ved hjelp av en så dedikert og lidenskapelig gruppe mennesker at vi klarer å levere så gode tjenester og oppnå så høy kundetilfredshet i tillegg til å utvikle nye og verdifulle produkter og tjenester. Vi jobber hardt for å kunne tilby våre ansatte et godt arbeidsmiljø som de trives i og hvor de har mulighet til både egenutvikling og utvikling av selskapet.»

Kontakt:

TCS Nordic Communications:

Roland Bägén, Head of Marketing & Communications,

TCS Nordic Region

E-post: roland.bagen@tcs.com

Tlf: +46 7031 78024

Om TCS Nordic

Konsulentselskapet Tata Consultancy Services har vært tilstede i Norden siden 1991 og har omtrent 9.000 ansatte i Sverige, Finland, Norge, Danmark. TCS tilbyr en bred portefølje av IT-tjenester gjennom den unike TCS’ Global Network Delivery Model™ (GNDM™). Med en analytisk tilnærming, utviklet i den globale TCS Innovation Lab, tilbyr TCS sine kunder et strategisk fokus på verdiøkning og et sterkt fokus på digitale tjenester. Dette har gjort TCS til et naturlig valg for nordiske selskaper ved utvikling av digitale løsninger. I en rekke undersøkelser (utført av KPMG og Whitelane Research/PA Consulting) har TCS konsekvent blitt rangert som nummer én innen kundetilfredshet for nordiske IT-tjenester de siste åtte årene. I 2017 ble TCS for femte året på rad tildelt Top Employer in Europe-sertifikatet av Top Employers Institute, hvor Sverige, Norge og Danmark var blant de markedene der TCS var nummer én.

Om Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

Tata Consultancy Services er en organisasjon som tilbyr løsninger innen IT- og konsulenttjenester og forretningsutvikling. De har gjennom de siste femti årene bistått noen av verdens største selskaper med endringsprosesser. TCS tilbyr en konsulentledet, integrert portefølje av forretnings-, teknologi- ogingeniørtjenester og -løsninger. Dette leveres gjennom TCS sin unike og fleksible Agile delivery model, anerkjent som ledende standard innen software-utvikling.

Som del av Tata-gruppen, Indias største industrielle konglomerat, har TCS tilgang til over 390 000 av verdens beste konsulenter i 46 land. Selskapet inntektsførte USD 17,6 milliarder for regnskapsåret avsluttet 31. mars, 2017, og er børsnotert på BSE Limited (tidligere Bombay Stock Exchange) og NSE National Stock Exchange i India. TCS sin proaktive holdning til klimaendringer og prisvinnende arbeid med samfunn rundt om i verden har gitt dem en plass på topplister innen bærekraft, slik som Dow Jones Sustainability Index (DJSI), MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index. For mer informasjon, se www.tcs.com

Om Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

TCS er et globalt konsulentselskap som tilbyr IT- og ingeniør-tjenester, integrert med forretningsløsninger. I over 56 år har TCS samarbeidet med flere av verdens største selskaper gjennom deres digitale transformasjonsreiser. Som del av Tata-gruppen, Indias største multinasjonale konsern, har TCS over 601,000 av verdens beste konsulenter i 55 land. Selskapet inntektsførte USD 29 milliarder for regnskapsåret avsluttet 31. mars, 2024. TCS sin proaktive holdning til klimaendringer og prisvinnende samfunnsengasjement rundt om i verden har gitt dem en plass på topplister innen bærekraft, slik som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index. For mer informasjon, se www.tcs.com.

Om TCS Nordic

Konsulentselskapet Tata Consultancy Services har vært til stede i Norden siden 1991 og har omtrent 20.000 ansatte som jobber med kunder i Sverige, Finland, Norge, Danmark. I løpet av de siste 15 årene har TCS blitt rangert som den beste leverandøren av IT-konsulenttjenester i Norden hvert eneste år av sine kunder. TCS har også blitt kåret til Top Employer i Norge 10 år på rad av uavhengige Top Employer Institute.

Nydalsveien 33, torgbygget