Nå lanserer TCL den CES Innovation Award-belønte robotstøvsugeren Sweeva i det nordiske markedet

Høsten 2021 presenterte TCL Electronics sine nye smarthjemprodukter, blant annet den prisbelønte robotstøvsugeren Sweeva. Nå er tiden kommet for lanseringen av modellene Sweeva 6000 og Sweeva 6500 i det nordiske markedet – for en morsommere og smartere rengjøring i hverdagen.

TCL Electronics, Oslo, 18. februar 2022 – TCL Electronics, for tiden verdens raskest voksende TV-merke og et av verdens største selskaper innen forbrukerelektronikk, lanserer i januar de nyeste modellene i robotstøvsugerserien Sweeva i det nordiske markedet. Modellene Sweeva 6500 og 6000 er nå tilgjengelige hos utvalgte forhandlere til en veiledende cirkapris fra 4 990 NOK.

Slutt å gjøre rent – start med Sweeva!
Med løftet «Smart rengjøring, enkelt liv» kan robotstøvsugeren Sweeva sørge for et renere hjem på en enklere måte. Den rengjør ikke bare smuss og støv, men beskytter også mot allergener, bakterier og mugg med sitt smarte HEPA-filter og innebygde UV-C-lys. Og på toppen av det hele får brukeren frigjort tid til å gjøre morsommere ting enn å gjøre rent.

Robotstøvsugerne Sweeva 6500 og 6000 er utstyrt med det nyeste LDS-systemet med lasernavigasjon. Det gjør dem i stand til å nøyaktig kartlegge hvilke overflater de har rengjort og hvilke overflater som gjenstår. Begge modellene har ultrasterk sugeeffekt (2700 pascal) og fire forskjellige rengjøringsmoduser. Ved hjelp av en innebygd UV-C lys kan robotstøvsugerne også utføre gulvsterilisering, som beskytter mot blant annet allergener fra kjæledyr, bakterier og mugg. Støvbeholderne er også utstyrt med et vaskbart HEPA-filter for å forhindre annenhånds forurensning. Et batteri av god størrelse gir en lang levetid på 180 minutter, noe som gjør det mulig å rengjøre alle typer boliger på opptil 250 kvadratmeter.

Sweeva 6500 er også utstyrt med en praktisk selvtømmefunksjon, som gjør at den går til ladestasjonen og tømmer beholderen for oppsamlet støv og smuss automatisk etter hver rengjøring. Ladestasjonen rommer fire liter, sammenlignet med støvbeholderen på robotstøvsugeren som rommer 500 ml, noe som gjør at brukeren ikke trenger å tømme støvbeholderen så ofte.

Rengjør når du ikke er hjemme
Sweeva-serien har teknologi som er fullt integrert med TCLs innovative økosystem og som kan styres via TCL Home-appen, Amazon Alexa og Google Assistent. Via TCL Home-appen kan brukere også lage et tilpasset kart over hjemmet og enkelt konfigurere en unik rengjøringsplan.

TCL Home-appen er et plattformuavhengig «smarthjem»-system der all forbrukerelektronikk kan kobles sammen for en smartere og mer effektiv hverdag. TCLs ambisjon er å tilby smarthjemprodukter i flere kategorier, for å hjelpe forbrukere med å få et ideelt hjemmemiljø i et integrert og sammenkoblet økosystem.

Spesifikasjoner i korte trekk Sweeva 6000 og 6500:

• Intelligent lasernavigasjon for sanntidskartlegging (LDS)
  • TCL Home-appen kan brukes til å angi egendefinerte og smarte innstillinger, for eksempel no-go-zone
  • 2700 PA maksimal sugeeffekt
  • UV-C-sterilisering for beskyttelse mot allergener og bakterier
  • Selvlading og automatisk gjenopptakelse av rengjøringsrute
  • Fungerer med TCL Home-appen, Amazon Alexa og Google Assistent
  • 5000 mAh batteri gir opptil 180 minutters levetid, som dekker et område på opptil 250 kvm
  • Klarer dørterskler på 20 mm
  • Sweeva 6500 er utstyrt med en selvtømmefunksjon og en støvbeholder på 4 liter

Tilgjengelighet og forhandlere
TCL Sweeva 6000 og TCL Sweeva 6500 er tilgjengelig i butikk via utvalgte forhandlere fra februar, til en veiledende pris på henholdsvis 4 990 NOK og 5 990 NOK.

TCL Electronics ble grunnlagt for 35 år siden og har vokst til å bli et av verdens største selskap innen forbrukerelektronikk. TCL driver egne produksjons- og FoU-sentre over hele verden med produkter som selges i over 160 land, og er rangert som nummer to målt etter globalt TV-salgsvolum i 2021. TCL spesialiserer seg på forskning, utvikling og produksjon av forbrukerelektronikk, alt fra TV-er og lydprodukter til smart hjemmeelektronikk. www.tcl.com