TCL avduker verdens største QD-Mini LED-TV og QLED Pro-serie akkurat i tide til sommerens sportsbegivenhet

I sommer kan sports- og filmfans se frem til enestående seeropplevelser på superstore QD-Mini LED-TV-er og mer.

TCL Electronics, Stockholm, Oslo, 16 april 2024 – TCL Electronics, et av verdens raskest voksende merkevarer innen forbrukerelektronikk, introduserer i dag sine nyeste TV-modeller for nordiske forbrukere. Spillentusiaster, sportsfans og filmelskere kan nå glede seg over ekstra store skjermstørrelser, fantastisk grafikk og uovertruffen lydkvalitet.

Neste generasjons skjermteknologi for banebrytende visuell ytelse
TCL, som allerede er kjent for å være en ledende aktør innen Mini LED, lanserer nå sin sjette generasjon av teknologien med flere store forbedringer. Den nyeste QD-Mini LED-skjermen har opptil 20 000 lokale dimmesoner, noe som fører til en maksimal lysstyrke på hele 5000 nits. Sjette generasjon TCL Mini LED har høy og presis kontrast, mindre blomstrende, dype svarte med bevarte detaljer og en bedre ensartethet, takket være bruken av vertikalt justerte flytende krystaller som gir et bedre kontrastforhold sammenlignet med andre skjermteknologier som IPS. Det perfekte komplementet til Mini LED-teknologien er TCLs QLED Pro. TCL Quantum Dot Pro bruker et nytt kvantekrystallmateriale som avgir lys takket være en stabil legeringsstruktur, over lengre tid på en svært effektiv måte.

2024 TV-modeller: QD-Mini LED, QLED PRO og 4K HDR
TCL er stolt av å gjøre fremragende TV-teknologi tilgjengelig for alle. TCL 115X955 Max er årets flaggskip-TV i QD-Mini LED-serien – en 4K QD-Mini LED 144Hz TV med Google TV og 6.2.2 Onkyo lydsystem. Denne TV-en kombinerer sjette generasjon Mini LED med et komplett utvalg av over 20 000 soner, QLED PRO, 4K HDR Premium 5000 og 144 Hz Motion Clarity Pro, og tilbyr presis kontrast, skarp og fargerik HDR-bildekvalitet i en skjermstørrelse som aldri er sett før. På toppen av det er det også Game Master Pro 3.0, HDMI 2.1, ALLM, FreeSync Premium Pro, TCL Game bar 3.0, 240Hz Game Accelerator og alle de nyeste støttede HDR-formatene. Rett og slett en TV å regne med for å nyte alt fra HDR-filmer og streaming til sport og spill.

TCL C85-serien er også imponerende 4K QD-Mini LED-modeller med 2160-soner, 4K HDR Premium 3500, 144Hz Motion Clarity Pro, Multi HDR-format og Game Master Pro 3.0, optimal for all tenkelig underholdning. Og en nyhet i år er fjorårets EISA 'Best Gaming TV winner' TCL C745, som nå vil være tilgjengelig i 85". Perfekt for de som leter etter den beste TV-en til favorittkonsollspillene sine.

I QLED-kategorien kombinerer TCL C65-serien QLED PRO, 4K HDR Pro og Motion Clarity for fargerik, skarp HDR-bildekvalitet. TCL C65 PRO-serien tar grafikken til neste nivå og har også Full Array Local Dimming (FALD)-teknologi som produserer dypere, rikere bilder med en rikere fargematrise.

Både C65- og C65 Pro-serien utvider mulighetene for spillere og kommer med Game Master 3.0, 120Hz Full HD-spillakselerator (240Hz Full HD spillakselerator \98'" og de nyeste støttede HDR-formatene.

TCLs 4K HDR-serie er tilgjengelig for utmerket skjermteknologi og er det perfekte alternativet for de som leter etter et underholdningssenter av høy kvalitet til en overkommelig pris. TCL P75-serien kombinerer 4K HDR, bredt fargespekter og bevegelsesklarhet for levende og skarp HDR-bildekvalitet. P75 er en Google TV utstyrt med Google Assistant, og har også Game Master 3.0 og 120Hz Full HD spillakselerator som sikrer en rask og jevn spillopplevelse.

I sommer vil også TCLs nye QD-Mini LED-spillskjermer være tilgjengelige
TCL styrker sin posisjon innen gaming ytterligere med årets lansering av spillmonitorer. R8-serien inkluderer 34R83Q: en 34-tommers 1500R buet spillskjerm med en oppslukende bred Quad HD-oppløsning, og 27R83U: en unik 27-tommers skjerm for profesjonelle spillere som ønsker å kombinere den beste oppløsningen (4K Ultra HD 3840 x 2160) med den skarpeste kontrasten, farger og bevegelsesgjengivelse med QD Mini-LED.

TCLs 34R83Q er designet for profesjonelle spillere som virkelig verdsetter den beste bildekvaliteten. Den kombinerer 1152-soners Mini LED med QLED-teknologi og den verdensledende VESA Display HDR 1400-sertifiseringen. Det er en spillskjerm som leverer skarp kontrast, bred fargegjengivelse, naturtro detaljer og lang levetid. Opplevelsen er ytterligere optimalisert takket være TCLs raske HVA-skjerm, 1 ms GTG-responstid og 170 Hz Motion Clatiry Pro for fartsfylte sports- og actionspill.

For nordiske priser og tilgjengelighet, vennligst kontakt Sebastian Skarp.

TCL Electronics ble grunnlagt for 40 år siden og har vokst til å bli et av verdens største selskap innen forbrukerelektronikk. TCL driver egne produksjons- og FoU-sentre over hele verden med produkter som selges i over 160 land, og er rangert som nummer to målt etter globalt TV-salgsvolum i 2023. TCL spesialiserer seg på forskning, utvikling og produksjon av forbrukerelektronikk, alt fra TV-er og lydprodukter til smart hjemmeelektronikk. www.tcl.com