TCL deltar på IFA 2022 med verdens største Mini LED-TV og de nyeste innovasjonene for smarte hjem

TCL er på plass på IFA 2022 i Berlin med produkter i alle kategorier. I år kommer TCL med nyheter innen intelligente og nettverkstilkoblede produkter, med premium Mini LED-TV, prisbelønte lydplanker og en rekke smarthjemprodukter.

TCL Electronics, Oslo, 2. september 2022 – TCL Electronics, et av verdens raskest voksende varemerker for forbrukerelektronikk, deltar på årets utgave av IFA i Berlin 1.–6. september. Dette er første gang den globale forbruker- og hjemmeelektronikkmessen avholdes fysisk og i fullt format siden 2019. Under slagordet Inspire Greatness vil TCL presentere et omfattende utvalg av 2022s hjemmekino- og husholdningsprodukter, der mange vil vises for første gang i verden, i en interaktiv utstilling på 2500 kvadratmeter.

I tillegg til de nye hjemmekino- og smarthjemseriene skal TCL vise frem verdens største Mini LED-TV, en 98-tommers QLED-TV fra XL-kolleksjonen, en 136-tommers 4K-kinovegg, førsteklasses spillskjermer og de nyeste lydplankene med RAY•DANZ Dolby Atmos.

– Vi gleder oss over å endelig møtes fysisk på IFA, og vi er stolte av å være en del av denne utholdende og dynamiske bransjen. Vi ser frem til å ønske de besøkende velkommen til den imponerende utstillingen vår. Med temaet #TCLInspireGreatness vil vi vise hvordan våre produkter og tjenester kan hjelpe mennesker med å leve og jobbe både smartere og morsommere, sier Shaoyong Zhang, CEO i TCL Electronics.

Altoppslukende hjemmekino med stort bilde og stor lyd
TCL har stort fokus på utvikling av Mini LED-teknologi, og dette kommer til å vises i årets utstilling. Besøkende på TCL-utstillingen vil blant annet kunne oppleve EISA Premium Mini LED TV-vinneren C835, en 4K Mini LED-TV med fantastisk bildekvalitet og Dolby Atmos for omsluttende lyd. I tillegg vil de ha mulighet til å se EISA Best Buy LCD TV-vinneren C735 med QLED og 144 Hz oppdateringsfrekvens, en TV som er perfekt for gamere som er ute etter den perfekte spillopplevelsen. Selvfølgelig er også flaggskipmodellen C935 på plass, en 4K Mini LED-modell med hele 1920 lokale dimmingsoner og 2.1.2-kanals høyttalere.

TCL vil dessuten vise frem den første 98-tommers QLED-TV-en på det europeiske markedet. 98C735 har Quantum Dot-fargeteknologi med dypt svartnivå, levende farger og enestående kontrast, som gir unik bildekvalitet og en virkelig altoppslukende opplevelse. Oppdateringsfrekvensen på 144 Hz gir raskere respons, skarpere bilder og mykere bevegelser for innhold som actionfilmer, sport og gaming. Av andre modeller i utstillingen kan nevnes TCL C635 QLED-TV med Google TV, som gir et nytt nivå av lysstyrke og farge når du strømmer favorittinnholdet ditt – i tillegg til at den har en slank, rammeløs design som passer i alle rom.

IFA 2022 er også stedet for å oppleve den fantastiske lydkvaliteten til C935U RAY•DANZ Dolby Atmos Soundbar, vinneren av EISA Best Buy Soundbar-prisen. Hvis ikke det er nok, kan man også lytte til TCLs nyeste flaggskipmodell i lydplankesegmentet, nemlig TCL X937U med hele 7.1.4 lydkanaler og RAY•DANZ-teknologi.

Smartere hverdag med TCLs husholdningsapparater
TCL viser også frem en rekke smarte husholdningsprodukter på årets IFA-messe. Besøkerne kan blant annet teste FreshIN-serien, et nytt sortiment med klimaanlegg. Til forskjell fra konvensjonell A/C som sirkulerer luften inne i huset, har FreshIN-serien et patentert friskluftssystem som transporterer frisk uteluft inn i boligen, noe som forbedrer syre- og luftfuktighetsnivåene. Utstillingen omfatter også de prisbelønte luftrenserne Breeva Pro 700P og 400P, som gir et sunnere inneklima.

I tillegg kan de besøkende ta en titt på TCLs vaskemaskiner og se hvordan forbrukere kan spare energi ved hjelp av en ny serie med energiklasse A. Samtlige har dampprogram for å eliminere vanlige bakterier, samtidig som at vasken blir skånsommere og mer effektiv.

Intuitive og smarte wearables
Utstillingen tar de besøkende med inn i en ny verden av muligheter med smartbrillene TCL NXTWEAR Wearable Display Glasses, som har fått en rekke oppgraderinger. De er enkle å bruke og veier kun 75 gram, og de er det perfekte valget for både gamere og hjemmekontorarbeidere som vil oppleve den utrolige følelsen av en 140-tommers skjerm på fire meters avstand.

Opplev spenningen med TCL
Basketfans som følger med på FIBA EuroBasket 2022 i september, kan få en fantastisk VR-spillopplevelse på TCLs utstilling. TCL har vært stolt global partner av FIBA siden 2018 og ser frem til å dele spenningen i turneringen med alle sine besøkende på IFA 2022.

Mer informasjon om TCLs utstilling på IFA 2022:
Dato: 2.–6. september 2022
Sted: HALL 21A, Messedamm Berlin, Tyskland
Se TCLs pressekonferanse her.

TCL Electronics ble grunnlagt for 40 år siden og har vokst til å bli et av verdens største selskap innen forbrukerelektronikk. TCL driver egne produksjons- og FoU-sentre over hele verden med produkter som selges i over 160 land, og er rangert som nummer to målt etter globalt TV-salgsvolum i 2021. TCL spesialiserer seg på forskning, utvikling og produksjon av forbrukerelektronikk, alt fra TV-er og lydprodukter til smart hjemmeelektronikk. www.tcl.com