TCL kaprer nye TV-seire for C84-serien og QLED870

TCL kaprer nye TV-seire for C84-serien og QLED870

TCL fortsetter å styrke sin posisjon innen TV i Norden og vinner Årets TV av ElektronikkBransjen med TCL C84-serien. Og i Ljud och Bilds gruppetest av rimelige 75-tommere skiller TCLs QLED870 seg ut som best i test med en vurdering på 6 av 6 og prisen for årets beste TV 2023-2024.

TCL Electronics, Oslo, 21. november, 2023 – TCL Electronics, et av verdens raskest voksende merkevarer innen forbrukerelektronikk, vinner prestisjetunge priser for sine nyeste TV-modeller.

C84-serien vinner «Årets TV 2023-2024» av Elektronikkbransjen
Tradisjonen tro har bransjebladet ElektronikkBransjen i år igjen i samarbeid med eksperter fra varehandelen kåret årets produkt i 15 kategorier. I kategorien Årets TV tar TCLs C84-serie hjem pokalen i år. I henhold til kriteriene for prisen har den hatt de riktige produktegenskapene som har brakt noe nytt til markedet og oppnådd et forventet høyt popularitetsnivå blant norske forbrukere. Og C84-serien har imponerende spesifikasjoner kombinert med et attraktivt prispunkt: Med 4K-oppløsning kombinerer Mini-LED Full Array Local Dimming med QLED, og sammen med 144 Hz Motion Clarity Pro, HDR10+, Dolby Vision og Dolby Vision IQ skal dette levere god lysstyrke, bredt fargespekter og skarp kontrast med et vell av detaljer. Onkyo-lydsystemet og Dolby Atmos sørger for god lydkvalitet, og Google TV med Chromecast innebygd og Google Assistant leverer endeløs underholdning. Funksjoner som Game Master Pro 2.0, 240Hz Game Accelerator og 144Hz VRR gjør også TV-en egnet for spill. Tilgjengelig i størrelsene 55, 65, 75 og 85".

Les mer om prisen her.

QLED870 best i test med toppkarakter
«Strålende bildemaskin» er dommen fra TCLs QLED870 når Ljud och Bild tester rimelige 75-tommers TV-er. EISA-prisvinner QLED870 har alt – en 4K QLED-TV med direkte LED-bakgrunnsbelysning og lokal dimming. Den utmerker seg med god formatstøtte, inkludert HDR10+ og Dolby Vision for både filmer, serier og spill, og håndterer bildefrekvenser på opptil 144Hz. QLED870 har også en dedikert spillmodus, Game Master Pro. TCLs modell tar førsteplassen og er best i test med dommen:

TCL imponerer med et veldig lyst og kontrastfylt bilde som klart overgår konkurrentene i denne testen. QLED870 har strålende lysstyrke og fargegjengivelse, men klarer også å kombinere det med presis lokal dimming, som virkelig har evnen til å få frem detaljene i ulike typer videomateriale. Resultatet er et image som virkelig "popper" med de beste produksjonene! Kombinert med et fantastisk Google-brukergrensesnitt seiler TCL QLED870 opp som den klart beste i klassen, og tar en velfortjent testseier. Et ekstremt godt kjøp!

Les mer om prisen her.

TCL er fortsatt sterk i jumbo-TV-segmentet
Et segment som fortsetter å vokse i det nordiske TV-markedet er jumbostørrelse, med skjermer fra 85 tommer og oppover.

– Interessen og etterspørselen etter større TV-skjermer fortsetter å øke i Norden. Vår filosofi er at du skal kunne oppgradere til en større TV til rimelige priser, uten at det går på bekostning av bildekvaliteten og TV-opplevelsen. Prisene vi nettopp har vunnet er to veldig fine bevis på at vi har produktene som kreves for det, sier Johan Huss, Country Manager TCL Nordic.

TCL fortsetter å være sterke her og har en rekke kommende modeller å se frem til hos nordiske forhandlere.

• TCL P745, 85 og 98 tommer - tilgjengelig gjennom nordiske forhandlere i dag.
  • TCL MQLED80, 75, 85 og 98 tommer – tilgjengelig gjennom nordiske forhandlere i dag
  • TCL C955, 85 og 98 tommer – tilgjengelig gjennom nordiske forhandlere mot slutten av året
  • TCL X955, 85 og 98 tommer – tilgjengelig gjennom nordiske forhandlere mot slutten av året

For nordiske priser og tilgjengelighet, vennligst kontakt salgssjef Per Svensk.