TCL presenterer nye lydplanker

Nå introduserer TCL Electronics enda flere tilskudd til den nordiske lydfamilien. Fra og med andre uken i november kommer TS8111- og TS6110-serien for salg i butikkene. Med denne lanseringen fortsetter TCL å styrke posisjonen som en fremstående aktør på lydmarkedet.

TCL Electronics, Oslo, 17. november 2020 – TCL Electronics følger nå opp lanseringen av RayDanz tidligere i vår, med to nye serier lydplanker; TS8111 og TS6110.

Kraftig lyd og slank design med TS8111
Med TS8111-serien kan filmelskere få oppslukende hjemmekino i stuen, uten å koble til store og klumpete komponenter. Med 2.1 Dolby Atmos og doble innebygde subwoofere gir denne lydplanken en fantastisk lydopplevelse via én og samme enhet. Dolby Atmos-teknologien sørger også for enda bedre lydkvalitet. I stedet for å blande lyden i kanalene, produserer teknologien individuelle lydeffekter som oppleves likt uansett hvor du er i rommet. Dette skaper en omsluttende og tredimensjonal lyd som tar hjemmekinoopplevelsen til nye høyder. Enten det er en rolig dialog eller et komplekst lydbilde, blir hver detalj mer levende – med fantastisk klarhet og dybde. Maksimal lydeffekt er også viktig for å kunne gjengi dynamikken i for eksempel musikk. Og med doble innebygde subwoofere føles det hele som å lytte til en liveopptreden. Du kan selvfølgelig strømme musikken din via Bluetooth – slik at du enkelt kan lytte til hva du vil, når du vil.

TS6110-serien for litt mindre budsjetter
TS6110-serien har svært god lyd, og byr på en komplett hjemmekinoopplevelse med HDMI og trådløs subwoofer. Siden denne lydplanken har en HDMI-ARC-inngang med HDMI-CEC-støtte, trenger du bare én kabel for å koble til TV-en. Da slår lydplanken seg automatisk på sammen med TV-en, slik at du enkelt kan styre volumet med TV-kontrollen. Med spesialbygde brede høyttalerelementer, et presisjonsutformet kabinett og en kraftig trådløs subwoofer, gir TS6110-serien en perfekt hjemmekinoopplevelse med tung bass. Lydplanken kan plasseres under TV-en eller henges på veggen, slik at du alltid får bedre lyd når du ser på TV eller hører på musikk.

TCL lanserer også en annen modell, TS6100-serien, som er lillesøsteren til 6110. Den er basert på samme teknologi, og er en 2.0-kanals lydplanke med HDMI. Med denne lydplanken får TV-seeren en mye bedre lydopplevelse, men uten innebygd eller trådløs subwoofer. Også den kommer med Bluetooth, som lar deg strømme hvilken musikk du vil, når du vil.

Tilgjengelighet og priser
TS8111-serien, TCL TS8111, blir tilgjengelig via utvalgte forhandlere i Norge fra midten av november, til en veiledende cirkapris fra 2 990 NOK.

TS6110-serien, TCL TS6110, blir tilgjengelig via utvalgte forhandlere fra midten av november, til en veiledende cirkapris fra 1 990 NOK.

Den enklere modellen, TCL TS6100, blir tilgjengelig via et begrenset antall forhandlere fra midten av november, til en veiledende cirkapris fra 1 490 NOK.

Er du interessert i en produkttest?
Testmodeller blir tilgjengelige i slutten av november. Kontakt presseansvarlig nedenfor, så setter vi deg på ventelisten.

TCL Electronics ble grunnlagt for 35 år siden og har vokst til å bli et av verdens største selskap innen forbrukerelektronikk. TCL driver egne produksjons- og FoU-sentre over hele verden med produkter som selges i over 160 land, og er rangert som nummer to målt etter globalt TV-salgsvolum i 2019. TCL spesialiserer seg på forskning, utvikling og produksjon av forbrukerelektronikk, alt fra TV-er og lydprodukter til smart hjemmeelektronikk. www.tcl.com