TCL presenterer sin nye Min LED-serie X92, med en uovertruffen 8K-ytelse

TCL presenterer sin nye Min LED-serie X92, med en uovertruffen 8K-ytelse

Nå kan alle gamere og filmentusiaster puste lettet ut. Akkurat i tide til en fullpakket TV-høst, ønsker TCL Electronics nå sin nye premium Mini LED 8K-modell velkommen på det nordiske markedet. X92-serien er ikke bare utstyrt med Mini LED i 8K-oppløsning, men har også 120 Hz-panel og innebygd lyd fra Onkyo. X92 vil bli tilgjengelig gjennom nordiske forhandlere i løpet av september, og den ekstremt luksuriøse X92 Pro-modellen kommer senere i høst.

TCL Electronics, Oslo, 8. september 2021 – TCL Electronics, for tiden verdens raskest voksende TV-merke og et av verdens største selskaper innen forbrukerelektronikk, presenterer i dag sine nye flaggskip, X92- og X92 Pro-serien. X92 Mini LED 8K TV lanseres i 65 og 75 tommer, mens verstingmodellen X92 Pro OD Zero Mini LED 8K TV kommer i 85 tommer.

«Mini LED er fortsatt høyt oppe på nordiske TV-forbrukeres ønskeliste. Når vi nå presenterer en riktig imponerende modell med 8K, garanterer vi en eksepsjonell seeropplevelse, uansett om man foretrekker raske sportsøyeblikk, romantiske filmer eller gaming», sier Johan Huss, Country Manager i TCL Nordics.

Mini LED, det nye svarte
X925 er utviklet fra den tidligere Mini LED-teknologien, og har en bakgrunnsbelysningsmodus som minsker størrelsen på hvert LED-lys til å bli mye mindre enn en vanlig LED. Mindre lysdioder betyr at vi kan bruke et mye større antall Mini LED-lysdioder i bakgrunnsbelysningen, og derfor kan vi ha flere kontrastkontrollsoner for å oppnå bedre kontrast og større lysstyrke. Med tusenvis av tynne LED-lys, fordelt over hundrevis av soner, kan seeren nyte detaljerte scener uansett hvor mørkt eller lyst bildet er, takket være Mini LED-teknikkens dype svartnivå. X92-serien tilbyr i tillegg også 8K-oppløsning og 8K-oppskalering for tilgang til mer innhold med et virkelig krystallklart bilde, takket være panelet på 120 Hz med 8K-oppløsning. Innhold i 4K vil også oppleves enda klarere og bedre med en 8K-skjerm.

TCL videreutvikler dette enda mer med modellen X925 Pro, som har den unike OD Zero-teknologien som gjør det mulig å bruke LED-lys som er flere hundre ganger mindre enn de tradisjonelle utgavene. Det gir ikke bare et helt uvirkelig mye slankere design med en ultratynn utforming, men også en helt eksepsjonell seeropplevelse.

Det bransjeledende lydsystemet fra Onkyo – en subwoofer installert på baksiden og et oppsett med høyttalere foran – gjør at X925 også kan tilby en autentisk og oppslukende lydopplevelse. Dolby Atmos gir seeren enda større og mer omfattende lyd og havner midt i actionscenene. I X925 Pro får seeren dessuten en Onkyo-lydplanke med 5.1.2-kanaler som har hele 25 høyttalere og en effekt på 160 W, som garantert vil skape en autentisk kinolyd.

TCL X92-serien er også en av de aller første TV-modellene med den helt nye TCL Google TV. Med Google TV får seerne tilgang til hundretusener av alternativer til underholdning via ulike strømmetjenester.

Oppgrader spillopplevelsen din med TCL – offisiell sponsor av Call of Duty
For alle som elsker å spille, har X925 det som trengs for å skape en uovertruffen spillopplevelse. Å spille noen av de mest populære konsollspillene på en 8K Mini LED TV med 120Hz MEMC, med HDMI 2.1 fra TCL Game Master Pro, bringer spillingen til et nytt nivå. TCL X925 leveres med Game master-pakken som inkluderer HDMI 2.1 og Wi-Fi6, som gir spillere en mye behageligere opplevelse med lav inngangsforsinkelse. HDMI 2.1 sørger for kompatibilitet med de nyeste generasjonene av spillkonsoller og støtter funksjoner som ALLM (Auto Low Latency-modus). Med ALLM kan spillkonsollen eller PC-grafikkortet automatisk aktivere TV-ens spillmodus for en superrask responstid på mindre enn 15 ms. Og VRR eliminerer forsinkelser og såkalt screen tearing, som noen ganger kan oppstå ved sakte kamerapanoreringer eller i klassiske videospill.

TCL kan også i dag stolt presentere sitt utvidede partnerskap med Activision og blir den offisielle globale TV-partneren for Call of Duty, og vil med dette tilby de beste spillopplevelsene til brukere verden rundt! Les mer i den globale pressemeldingen her.

Spesifikasjoner i korte trekk:

TCL X925

• Mini LED
  • Quantum Dot-teknologi
  • 8K HDR Premium
  • HDR Dolby Vision og Dolby Atmos
  • HDMI 2.1
  • 120 Hz display
  • Motion Clarity Pro
  • 2.1 Onkyo-lyd og Dolby Atmos (60 W)
  • Stemmestyring via far field
  • Google TV
  • Innebygd Google Home og Google Assistant
  • Ultratynn fullskjermdesign i ekte metall
  • Sentralt stativ
  • 65 eller 75 tommer

TCL X925 Pro

• Mini LED
  • Quantum Dot-teknologi med OD Zero
  • 8K HDR Premium
  • HDR Dolby Vision og Dolby Atmos
  • HDMI 2.1
  • 120 Hz display
  • Motion Clarity Pro
  • 5.1.2. Onkyo-lyd og Dolby Atmos (25 høyttalere, 160 W)
  • Stemmestyring via far field
  • Google TV
  • Innebygd Google Home og Google Assistant
  • Ultratynn fullskjermdesign i ekte metall
  • Sentralt stativ
  • 85 tommer

Tilgjengelighet og forhandlere
TCL 65X925 og 75X925 vil være tilgjengelige i butikk gjennom utvalgte forhandlere fra og med september, til en anbefalt pris på henholdsvis 29 990 NOK og 39 990 NOK. TCL 85X925 Pro lanseres senere i høst på det nordiske markedet.

Mer informasjon: Delta i den globale presseeventen her 8. september kl. 10.00. Du kan også se den på et senere tidspunkt.

TCL Electronics ble grunnlagt for 35 år siden og har vokst til å bli et av verdens største selskap innen forbrukerelektronikk. TCL driver egne produksjons- og FoU-sentre over hele verden med produkter som selges i over 160 land, og er rangert som nummer to målt etter globalt TV-salgsvolum i 2020. TCL spesialiserer seg på forskning, utvikling og produksjon av forbrukerelektronikk, alt fra TV-er og lydprodukter til smart hjemmeelektronikk. www.tcl.com