TCL spisser konkurransen i det nordiske QLED-markedet med den nye C72-serien

TCL spisser konkurransen i det nordiske QLED-markedet med den nye C72-serien

TCL Electronics introduserer nå sine nye 4K QLED-modeller i det nordiske markedet. Etter fjorårets C71 kommer nå C72-serien, som løfter TV-opplevelsen enda noen hakk med overlegen QLED-ytelse, eksplosive farger og endeløs underholdning.

TCL Electronics, Oslo, 13. april 2021 – TCL Electronics, for tiden verdens raskest voksende TV-merke og en av verdens største selskaper innen forbrukerelektronikk, lanserer i dag nye QLED 4K-modeller – C72-serien. Serien består av modellene C725 og QLED850, oppfølgeren til fjorårets nordisk tilpassede QLED800, og er utviklet for å levere et omfattende spekter av underholdning med virkelighetstroe farger og eksepsjonell audiovisuell ytelse. TCL C725 kommer i størrelsene 43, 50, 55, 65 og 75 tommer og QLED850 i 55, 65 og 75 tommer. Disse blir tilgjengelige via utvalgte forhandlere i henholdsvis mai og juni.

Eksepsjonell fargegjengivelse med QLED
TCL C72-serien er perfekt for den som leter etter interaktiv hjemmeunderholdning av høy kvalitet, som en del av en tilkoblet og smart livsstil. Takket være den nyeste Quantum Dot-teknologien, leverer denne TCL-TV-en en kinoaktig opplevelse, med over en milliard farger og nyanser. HDR-opplevelsen er også blitt enda bedre i denne serien, som nå kommer med 4K HDR PRO som gir utrolig detaljert bilde med stor nøyaktighet i både lyse og mørke områder.

Endelig en QLED-TV for gameren!
For gameren er en responsiv TV like viktig som et virkelig godt bilde. HDMI 2.1 sørger for kompatibilitet med de nyeste generasjonene av spillkonsoller og støtter funksjoner som ALLM (Auto Low Latency-modus). Med ALLM kan spillkonsollen eller PC-grafikkortet automatisk aktivere TV-ens spillmodus for en superrask responstid på mindre enn 15 ms. Når det kommer til gaming, spiller TCL i eliteserien.

For å oppnå en perfekt hjemmekinoopplevelse kreves det også veldig god lyd. C72-serien kommer med høyttalere som er fabrikkalibrerte av ONKYO med støtte for Dolby Atmos, spesielt utformet for å levere en oppslukende lyd med krystallklar kvalitet. I stedet for å blande lyden i kanalene, produserer teknologien individuelle lydeffekter som oppleves likt uansett hvor du er i rommet. Enten det er en rolig dialog eller et komplekst lydbilde, blir hver detalj mer levende – med fantastisk klarhet og dybde.

TCL C72-serien har også Android TV, som leveres med innebygd Google Home og Google Assistent. Finn den nyeste storfilmen, sjekk stillingen når favorittlaget ditt spiller, eller demp lyset – uten å avbryte det du ser på. Med avansert stemmestyring og Google-assistenten gjør TCLs Android TV hverdagen smartere og enklere. Snakk direkte til TCL TV-en din og finn innholdet du liker. Nå er også Google Duo* integrert i modellene for enkle videosamtaler i høy kvalitet via TCL TV-en din.

Spesifikasjoner i korte trekk:

TCL C725

• Quantum Dot-teknologi
  • 4K HDR PRO
  • HDR Dolby Vision og Dolby Atmos
  • HDMI 2.1
  • Motion Clarity Pro
  • Onkyo sound
  • Stemmestyring via far field
  • Nyeste Android-operativsystem
  • Ultratynn fullskjermdesign i ekte metall
  • Justerbart stativ i to posisjoner (gjelder 75/65/55-tommer)

TCL QLED850 (C728)

• Quantum Dot-teknologi
  • 4K HDR PRO
  • 100 Hz display
  • HDR Dolby Vision og Dolby Atmos
  • HDMI 2.1
  • Motion Clarity Pro
  • Onkyo sound
  • Stemmestyring via far field
  • Nyeste Android-operativsystem
  • Ultratynn fullskjermdesign i ekte metall
  • Sentralt stativ

Tilgjengelighet og forhandlere
De nye TV-modellene kommer for salg i butikkene fra og med mai. TCL C725 75/65/55/50/43 tommer kommer til en veiledende pris på henholdsvis 14 990, 9 990, 8 990, 7 990 og 6 990 NOK. QLED850 75/65/55 er tilgjengelig for en veiledende pris på henholdsvis 17 990, 12 990 og 9 990 NOK hos utvalgte forhandlere.

Mer informasjon: Les mer om modellene i den globale pressemeldingen her.

Er du interessert i en produkttest?
Testmodeller vil være tilgjengelige i midten av mai. Kontakt presseansvarlig nedenfor, så setter vi deg på ventelisten.

TCL Electronics ble grunnlagt for 35 år siden og har vokst til å bli et av verdens største selskap innen forbrukerelektronikk. TCL driver egne produksjons- og FoU-sentre over hele verden med produkter som selges i over 160 land, og er rangert som nummer to målt etter globalt TV-salgsvolum i 2020. TCL spesialiserer seg på forskning, utvikling og produksjon av forbrukerelektronikk, alt fra TV-er og lydprodukter til smart hjemmeelektronikk. www.tcl.com