Alcatel lanserer flere prisgunstige mobiltelefoner

Alcatel lanserer flere prisgunstige mobiltelefoner

På den årlige messen Mobile World Congress (MWC) i Barcelona introduserer TCL Communication de nyeste Alcatel-mobilene sine, blant annet de smarte telefonene Alcatel 3 og Alcatel 3L, med førsteklasses finish og inspirasjon fra naturen. Modellene er utstyrt med Google Assistant – en innovasjon som hjelper deg med å håndtere oppgaver, planlegge hverdagen, nyte av underholdning og ha kontroll på alle IoT-enhetene i hjemmet. På det nordiske markedet lanseres også Alcatel 1X, en unik mobiltelefon med to kameraer til uslåelig pris.

– Vi fortsetter å forbedre og utvide tilbudet av smarte telefoner, slik at kunder som ønsker de aller nyeste mobile opplevelsene, kan få tilgang til dem uansett budsjett, sier Peter Frisch, Country Manager for Alcatel i Norden.

– Alcatel tilbyr bra teknikk til overkommelig pris, noe Alcatel 1X er et tydelig eksempel på. Mobilen er utstyrt med to kameraer og koster rett under tusenlappen, fortsetter Peter Frisch.

Alcatel 1X er den første mobilen i sin prisklasse som er utstyrt med to kameraer på baksiden (13 MP + 2 MP) og et 5 MP selfie-kamera. De to kameraene gjør det mulig å ta bilder med «bokeh-effekt» i sanntid, og de gjør det enklere å justere dybdeskarpheten og kontrasten etter at bildet er tatt. Skjermen er 5,5" HD og i 18:9-format. Alcatel 1X tilbyr plass til to SIM-kort, batteristørrelse på 3 000 mAh, firekjernet prosessor på 1,5 GHz og plass til et eksternt minnekort (Micro SD opptil 129 GB). Mobilen støtter også Face Key, som betyr at du kan låse opp telefonen med ansiktsgjenkjenning.

Alcatel 3L er, akkurat som Alcatel 1X, utstyrt med to kameraer på baksiden (13 MP + 5 MP) og et 8 MP selfie-kamera på forsiden. Hele 88 % av forsiden består av skjermen på 5,9 tommer. I tillegg til større skjerm og høyere kameraoppløsning, har Alcatel 3L også større batterikapasitet, på 3 500 mAh og en oppgradert prosessor på 2 GHz. Alcatel 3L tilbyr, akkurat som Alcatel 1X, støtte for Face Key, plass til to SIM-kort og eksternt minnekort (Micro SD opptil 128 GB).

Alcatel 3 er svært lik Alcatel 3L – skjermen, batteriet og kameraene er de samme. Kjennetegn for Alcatel 3 er i stedet den oppgraderte ytelsen, designen og fingeravtrykksleseren. Prosessoren har hele åtte kjerner (fire kjerner på 1,8 GHz og fire kjerner på 1,4 GHz), og mobilen finnes med to versjoner internminne: 32 GB ROM + 3 GB RAM eller 64 GB ROM + 4 GB RAM. Batterikapasitet til 3 500 mAh. Alcatel 3 tilbyr, i tillegg til samme funksjonalitet som Alcatel 1X og Alcatel 3L, også støtte for Google Lens™ – en programvare som bruker AI til å gi forslag på hva brukeren ønsker, basert på hva kameraet identifiserer.

Alcatel 1X vil være å finne i handelen fra april, til 999 kroner. Alcatel 3L er i handelen fra mai til 1 490 kroner, og Alcatel 3 fra mai til 1 790 kroner (32 GM ROM). Veiledende priser.

Peter Frisch, Country Manager for Alcatel i Norden

+ 46 709 93 84 15, peter.frisch@tcl.com

alcatelmobile.com

TCL Communication Technology Holdings Limited (TCL Communication) designer, produserer og markedsfører en voksende portefølje mobile enheter og tjenester over hele verden i form av en rekke varemerker, blant annet TCL, Alcatel og BlackBerry. TCL Communication er også eier, FoU-utvikler og produksjonspartner for enheter fra varemerket fra Palm. Selskapets produkter markedsføres i mer enn 160 land i hele Nord-Amerika, Latin-Amerika, Europa, Midtøsten, Afrika og Asia-Stillehavsregionen. TCL Communication har hovedkontor i Hongkong samt produksjon i Kina og i FoU-sentere verden over. Mer informasjon: www.tclcom.com.

TCL er et registrert varemerke for TCL Corporation. Alle andre varemerker tilhører sine respektive eiere. Alcatel er et varemerke som eies av Nokia, og brukes på lisens av TCL Communication.

Varemerkene, som også omfatter men ikke er begrenset til, BLACKBERRY og EMBLEM Design er varemerker eller registrerte varemerker som eies av BlackBerry Limited og som brukes på lisens. Den eksklusive retten til disse varemerkene er uttrykkelig forbeholdt. Alle andre varemerker tilhører sine respektive eiere. BlackBerry er ikke ansvarlig for noen produkter eller tjenester fra tredje part. Palm er et varemerke som eies av TCL Communication på lisens av Palm Ventures Group gjennom Wide Progress Global.