Alcatel først i verden med 18:9-skjermformat i alle smarttelefonserier

Alcatel først i verden med 18:9-skjermformat i alle smarttelefonserier

I dag lanserer TCL Communication verdens første komplette sortiment av Alcatel smarttelefoner i 18:9-skjermformat, på Mobile World Congress 2018 i Barcelona. Sortimentet inneholder også nyheter som FaceKey, med mulighet for å låse opp telefonen med ansiktsgjenkjenning, forbedret kameraopplevelse og økt satsning på sikkerhet ved hjelp av regelmessige sikkerhetsoppdateringer for Android.

– Takket være den nye serien av smarttelefoner fortsetter vi å flytte frem grensene for hva en prisgunstig smarttelefon kan prestere, både i form av design og opplevelser. Først ut på det svenske markedet er Alcatel 3, Alcatel 3X og Alcatel 1X, sier Peter Frisch, Country Manager for Alctael i Sverige, Norge og Danmark.

Den nye designfilosofien – SIMGANIC – som nå er standard i hele smarttelefonkolleksjonen fra Alcatel, både synes og føles tydelig i den helt nye 3- og 1-serien:

• Alcatel 3-serien har blant annet 18:9-fullskjerm, SmartCam, FaceKey og fingertrykkavleser. Kantene er avrundet, skjermen er blank, og både skjermen og baksiden er buet slik at telefonen er behagelig å ha i hånden. Alcatel 3 har en 5,5" IPS HD-skjerm i ultrakompakt form og høyblank finish, mens Alcatel 3X har en større, 5,7" IPS HD-skjerm, 32 GB + 3 GB minne og dobbelt baksidekamera på 13 MP + 5 MP med 120 graders super-vidvinkel.
  • Alcatel 1-serien er Alcatels mest prisgunstige kolleksjon. Alcatel 1X har en moderne, svært følsom finish i touchfunksjonen, 5,3" 18:9-skjerm og baksidekamera på 13 MP.

Alcatel 3 og 3X vil være i handelen allerede i april, der Alcatel 3 vil koste fra 1 490 kroner, og Alcatel 3X fra 1 790 kroner. Salget av Alcatel 1X begynner i mai, og telefonen vil koste fra 990 kroner.

Peter Frisch, Country Manager for Alcatel i Sverige, Norge og Danmark, + 46 709 93 84 15, peter.frisch@tcl.com

eu.alcatelmobile.com og tclcom.com

Alcatel er representert i mer enn 160 land – i Nord-Amerika, Latin-Amerika, Europa, Midtøsten, Afrika og Asia-Stillehavsområdet.