Mule sykehjem

Kunstkonsulent søkes til Mule sykehjem i Porsgrunn

Kjære kunstkonsulenter i Telemark

Porsgrunn kommune søker en regionalt basert kunstkonsulent til Mule sykehjem og utvalget for kunst i offentlig rom Telemark (KORT) skal oppnevne konsulent.

Informasjon om prosjektet:

Det skal bygget nytt sykehjem på Mule i Porsgrunn. Sykehjemmet er en komplementering av sykehjemmet som ble bygget i 2017. Bygget skal inneholde 64 sykehjemsplasser, administrasjon (kontor for leder, merkantil funksjon, møterom), spiserom for ansatte samt kafeteria/spiserom for Nystrand omsorgsbolig.

Brukere vil her være beboere, gjester til beboeren samt ansatte (helsepersonell). Bygningsareal ca 4500 m2.

Prosjektet innbefatter også ny legevakt for Porsgrunn og Bamble kommune. Areal ca 700 m2.

Anskaffelsen for byggene vil være en totalentreprise dvs. en entreprenør som har kontrakt med Porsgrunn kommune. Bygget vil få høye ambisjoner når det gjelder miljø (BREEAM excelent).

Arbeidet i kunstutvalget starter i løpet av våren 2024. Vi trenger en kunstkonsulent med erfaring med kunstprosjekter i kommunal regi, som foruten solid kunstfaglig kompetanse har evne til å kommunisere, samhandle og identifisere muligheter i dette særskilte byggeprosjektet.

Bygget skal stå ferdig september 2026 og økonomiske rammer for kunstprosjektet er kr. 2 000 000,-.

Andel avsatt til kunstkonsulent: Mellom 10-15% av rammen for kunstprosjektet.

Kunstutvalg:

Byggherre/ prosjektansvarlig: Porsgrunn kommune / Gunnvor Svartdal

Arkitekt: Asplan VIak Vidar Myrnes
Kunstnerisk konsulent:
Øvrige medlemmer i kunstkomiteen: Politisk representant for byggherre oppnevnes i februarmøte i utvalg for barn unge og kultur.

Brukerrepresentant: fra sykehjemmet

Kunstkonsulent: Oppnevnt av KORT

Søknadsfrist er 23. februar 2024

Søknad sendes til prosjekt- og formidlingsleder Linda S. Olsen: linda@telemarkkunstsenter.no og e-posten merkes: Kunstkonsulentsøknad MULE.

Ved spørsmål om prosjektet kontakt kulturkonsulent for virksomhet for kultur, Porsgrunn kommune: Mette Sophie Weitemeyer Tlf. 91739051 eller Mette.Sophie.Weitemeyer@porsgrunn.kommune.no.

Relatert innhold