Pressemelding -

Tellus Caravan og Fritid AS har inngått avtale med Profi-Camper om å bli en del av gruppen

Profi-Camper Norge AS vil bli en del av Tellus Caravan og Fritid AS og vil gjøre at Tellus blir representert i Bergens-regionen, som ellers er sterkt tilstede på Nordvestlandet. Tidligere eiere av Profi-Camper vil bli aksjonærer i Tellus og fortsette sine aktive roller i Profi-Camper.

– Vi er svært glade for at Profi-Camper vil være med i Tellus. Det er en dyktig forhandler med flotte lokaler og gode verkstedsfasiliteter. Det er spesielt gledelig at våre kunder nå også kan få hjelp i større deler av Vestlandet, sier Anders Gadsbøll, konsernsjef i Tellus Caravan og Fritid AS.

– Det er stort å kunne si vi skal bli en del av Tellus. Vi ser frem til et godt samarbeid med resten av gjengen i Tellus og at vi skal få enda mer ut av de flotte lokalene våre. Sammen er vi sterkere, avslutter daglig leder og eier av Profi-Camper AS, Svein Ulvatn.

Om Profi-Camper Norge AS

Profi-Camper er en solid forhandler av bobil og campingvogner med eget verksted ved Åsane, nord for Bergen. Selskapet ble startet i 2012 av Tove Mannigel Ulvatn og Svein Ulvatn som fortsatt er sentrale personer i driften.

Profi-Camper er forhandler av MORELO, KNAUS, ROLLER TEAM og CARTHAGO og har sterke relasjoner til sine kunder som er fra hele landet.

I 2021 omsatte selskapet for over NOK 170 millioner og har vært kåret til gassellebedrift tre år på rad fra 2017.

Om Tellus Caravan og Fritid AS

Tellus Caravan og Fritid AS er Nordens største nettverk av forhandlere av bobil og campingvogner. Forhandlerne har sterke posisjoner lokalt med lange kunderelasjoner med de høyeste kravene til kvalitet og kundeservice. Kundene tilbys et bredt spekter av kvalitetsprodukter til konkurransedyktige priser og et godt servicetilbud uansett hvor i Norge kunden befinner seg.

Tellus ble etablert i 2021 da fem erfarne gründere gikk sammen med en ambisjon om å skape Norges ledende forhandlernettverk av bobil og campingvogner med de høyeste kravene til kundetilfredshet, kvalitet og bærekraft.

Tellus eies av de ulike forhandlerne og Credo Partners, et norsk investeringsselskap som har spesialisert seg på å profesjonalisere og utvikle nordiske gründerbedrifter

• Turisme

Tellus Caravan og Fritid AS består av 16 forhandlere i Norge. Vi omsetter for om lag NOK 2 milliarder og ansetter mere enn 250 bobil- og caravanentusiaster. Gruppen tilbyr et bredt spektra av høykvalitetsprodukter til konkurransedyktige priser uansett hva kunden søker; og etablere et markedsledende service tilbud uansett hvor i Norge kunden befinner seg.

Anders Gadsbøll

Pressekontakt Konsernsjef