VINNEREN: Massimo Rossetto mottok DVH-prisen på vegne av IVG. Fra venstre; Juryleder Terje Fagervik (Tradebroker), Nils Lauvlid (regionssjef TESS Øst), Massimo Rossetto (IVG) og Helge Guthormsen (HMS-K leder TESS as).

IVG Colbachini spa vant DVH-prisen

Blant rekordmange kandidater vant IVG årets DVH-pris i forbindelse med Industriens markedsplass. Bærekraft og sirkulærøkonomi var tungtveiende i avgjørelsen fra den enstemmige juryen.

Det italienske selskapet vant med serien «IVG Planet+» som består av gummislanger produsert av fornybare råmaterialer som sukkerrør og lignin. I kåringen har juryen særlig vektlagt hensynet til bærekraft.

– Årets vinner treffer spesielt godt når det gjelder to av juryens kriterier, bærekraft og miljø. Bruk av råvarer fra fornybare kilder i den nye produktlinjen vil ha en stor positiv innvirkning på miljøet globalt. Juryen mener utviklingen oppfyller fire av FNs bærekraftsmål, sa juryleder Terje Fagervik som overrakte prisen til Massimo Rossetto fra IVG.

– En stor anerkjennelse

– Jeg er svært stolt over å motta DVH-prisen på vegne av IVG, som er et selskap som er veldig opptatt av bærekraftig utvikling. Det er en anerkjennelse for alle som har vært involvert i arbeidet, sa Rossetto etter tildelingen.

Han beskriver et langvarig partnerskap med TESS basert på tillit, gjensidig respekt og som er lønnsomt for begge parter.

–Vi følte vi hadde det rette produktet, på rett tidspunkt og som er noe som markedet etterspør. Vi er svært glade for å motta prisen, sa Rossetto.

Utdelt for 17. gang

DVH-prisen ble delt ut for 17. gang i forbindelse med Industriens markedsplass 23. mars. Blant de innsendte bidragene valgte juryen ut tre som var med i finalerunden; YX Smøreolje, Trelleborg og IVG Colbachini spa.

Prisen gis til bedrifter, organisasjoner eller enkeltpersoner som har vist kreativ utvikling av produkter eller tjenester som bidrar til kostnadsreduksjoner for brukerne.

DVH-PRISEN 2023

17. kandidater – 3 finalister

Årets jury ble ledet av Terje Fagervik, Daglig leder Stiftelsen Tradebroker.
Øvrige jurymedlemmer; Nils Lauvlid, regionssjef TESS Øst, Helge Guthormsen, HMS-K leder TESS as, Jan Dyre-Hansen, Innovasjon og teknologi direktør TESS as, Espen Halland Johansen, Marked & Segment direktør olje og gass.

INDUSTRIENS MARKEDSPLASS

Siden 1998 har TESS samlet leverandører til Norges eneste spesialmesse for produkter og tjenester til drift og vedlikehold innenfor olje og gass, havbruk og fiskeri, offentlig sektor, entreprenør og industri.

TESS as leverer slanger og tilhørende vedlikeholdsprodukter til næringsliv og offentlig virksomhet i Norge og utlandet. Konsernet har over 1200 ansatte i Norge, Europa, USA, Brasil og Singapore. TESS har servicesentre på mer enn 130 steder i Norge.