Tre generasjoner Jølberg feirer TESS

Tre generasjoner Jølberg feirer TESS

Det er 55 år siden gründerne Erik Jølberg og Olav Nygaard sa opp sitt faste arbeide for å følge drømmen. Jølberg sitter fortsatt øverst på berget i TESS og manøvrerer 140 servicesentre og med en samlet brutto konsernomsetning på over fem milliarder kroner.

TESS er en norskeid og landsomfattende leverandør av slanger, tjenester og produkter til drift og vedlikehold. Kjerneproduktene er slanger til alle formål, med tilhørende tjenester i vidt omfang.

Nasjonal og internasjonal suksess

2. september 1968 åpnet TESS dørene i Aabyesgate 8 i Drammen for første gang, da under navnet Teknisk Service. 55 år etter har TESS vokst seg større enn sine konkurrenter. I tillegg til suksessen i Norge har TESS satset internasjonalt og etablert kontorer og servicesentre i Danmark, Storbritannia, Spania, Brasil, USA og Singapore, i 2023 forventes en omsetning fra den internasjonale virksomheten på mer enn 400 millioner kroner.

- Mye har forandret seg siden oppstarten. TESS vokser og utvikler seg i takt med tiden, og kontakten med kundene vil alltid være det viktigste for å yte service og tilby kompetanse, slår Jølberg fast.

Engasjert og dedikert

Jølberg er fortsatt ved roret – like engasjert og dedikert som for 55 år siden.

– Det er fantastisk å se tilbake på alt man har vært med på å bygge opp, like stor er gleden og forventningene til hva man har i vente.

Og hvordan går det i 2023? Jo takk bare bra, omsetningen øker med godt over 10%, men marginene kan bli noe svakere grunnet svekkelsen av den norske krona. Håper på mange napp, sier den fremtidsrettede 80-åringen. For Jølberg har ingen planer om å gi seg med det første.
– Jeg har sagt at jeg skal jobbe til jeg er 104 år, så skal jeg ta et hviledager for å finne ut hva jeg skal gjøre videre.

Bursdagsfeiring

Fredag 1. september inviterer TESS til bursdagsfeiring ved alle 140 servicesentre over det ganske land og også over landegrensene.

TESS as leverer slanger og tilhørende vedlikeholdsprodukter til næringsliv og offentlig virksomhet i Norge og utlandet. Konsernet har over 1200 ansatte i Norge, Europa, USA, Brasil og Singapore. TESS har servicesentre på mer enn 130 steder i Norge.