Nesten halvparten av oss oppdaterer sosiale medier på utenlandsreisen

”Hva gjorde du i ferien?” – Et spørsmål som nesten ikke behøves lenger.

47 prosent av alle nordmenn gjør oppdateringer på sosiale medier når de er på utenlandsreiser. Kvinner oppdaterer mer enn menn, og ikke uventet er det de yngste som er mest aktive. Det viser reisebyrået Tickets Respons Analyse undersøkelse.

Å oppdatere sosiale medier i ferien har blitt et must for mange. Det er moro og vise feriebilder og fortelle hva man gjør på reisen til de som er hjemme.

- Å spørre venner og bekjente hva de gjorde i ferien er ikke lenger like relevant som det var. Mange vet allerede hva venner og bekjente har gjort eller ikke gjort takket være sosiale medier som FacebookInstagram og Snapchat, sier Ellen Wolff Andresen, Markedssjef i Ticket Feriereiser.

Det er de yngste som er mest aktive og ikke uventet faller aktiviteten med alderen. De aller fleste aktive sier at de bruker opp til en time av sitt opphold på å oppdatere sosiale medier, mens bare 1 prosent sier at de bruker mer enn 8 timer på sosiale medier på reisen. 42 prosent sier de ikke legger noe tid i det hele tatt på å oppdatere sosiale medier.

Spørsmål fra Tickets Respons Analyse undersøkelse:

- Hvor mye tid bruker du på å oppdatere sosiale medier i løpet av en reise?

Opptil 1 time 28 prosent

1-2 timer 10 prosent

2-5 timer 6 prosent

5-8 timer 2 prosent