Nye bZ4X er klar for lansering i Norge

• bZ4X, den første modellen i Toyotas bZ (Beyond Zero) batterielektriske modellutvalg er klar for lansering
  • Smart design med god kupéplass, utmerket ytelse på vei og klasseledende AWD-egenskaper
  • Typegodkjente data viser en elektrisk rekkevidde på opptil 511 km for den forhjulsdrevne modellen og opptil 466 km med firehjulsdrift
  • Første kundeleveringer fra juni. Bilen kan bestilles fra 1. april.

bZ4X, Toyotas helt nye, elektriske SUV er klar for markedsintroduksjon og kundebestilling.

Modellen er bygget på en dedikert ny plattform for elbiler ved å bruke eTNGA-filosofien, og er den første i en serie med nye bZ (Beyond Zero)-modeller. bZ4X tilbyr skarp design, god plass og autentisk SUV-ytelse. Det markerer også debuten til et nytt firehjulsdriftssystem som bruker individuelle elektriske motorer på for- og bakakselen for å gi enestående egenskaper.

Takket være effektive motorer og energistyring viser de offisielle, typegodkjente WLTP-tallene at den forhjulsdrevne modellen oppnår en rekkevidde på opptil 511 km på et fulladet batteri, med et forbruk på 14,5 kWh/100 km. For firehjulsdrevne bZ4X er den offisielle rekkevidden opptil 466 km med et forbruk på 16,0 kWh/100 km.

Dette ytelsesnivået er muliggjort av et 71,4 kWt-batteri, som er utviklet med utgangspunkt i Toyotas elektrifiseringserfaring og ekspertise gjennom et kvart århundre. Kvaliteten på batteriet støttes av et valgfritt utvidet vedlikeholdsprogram for eiere, som garanterer batterikapasitet på 70 % etter 10 år eller 1.000.000 km kjørt.

De første kundeleveransene skjer fra sommeren 2022. Bestilling av bZ4X vil åpnes den 1. april.

En rekke forskjellige kjøps- og leietilbud er tilgjengelige, inkludert to nye billeasingprogram. Lanseringsprisen inkluderer en serviceavtale på 3 år/45.000 km.

– Vi lanserer nå bZ4X til svært konkurransedyktige priser og lanseringsprisen inkluderer nå også en serviceavtale, sier informasjonssjef Espen Olsen i Toyota Norge og legger til: - Vi har hatt en fantastisk interesse rundt bilen gjennom vinteren og er sikre på at dette er en elbil godt egnet for behovene til norske kunder.

Prisliste bZ4X

6.400,-

Premium

9.500,-

*Prisene er eksklusive frakt, registrering og leveringsomkostninger. Lanseringsprisen inkluderer serviceavtale for 3 år/45.000 km.

• bz4x

Om Toyota Norge

Toyota Norge (TNO) er et heleid datterselskap av Toyota Motor Europe NV (TME) med europeisk hovedkontor i Brussel. I 2022 produserte det globale selskapet totalt 10.5 millioner kjøretøy, og er dermed verdens største bilprodusent.

I Norsk Kundebarometer 2023 har Toyota Norges mest fornøyde bileiere, og ifølge Norsk Bærekraftbarometer er Toyota bilbransjens beste på bærekraft. Ifølge Autoindex har Toyota Norges nest mest fornøyde bilkunder for 2. året på rad, etter søstermerket Lexus. Toyota er vinneren av prisen «Årets kundeservice» i 2023, som deles ut av Norsk Kundeserviceindeks.