Toyota avduker to elektriske konseptbiler på Japan Mobility Show 2023

Toyota tar scenen på Japan Mobility Show 2023 med to batterielektriske konseptbiler – FT-3e og FT-Se. Disse modellene gir et glimt av en elektrifisert og intelligent fremtid, med fokus på personlig tilpasning og brukeropplevelse.

Toyota er klar for Japan Mobility Show 2023, som arrangeres fra 26. oktober til 5. november. På vår stand, under temaet " La oss forme fremtiden for biler - Oppdag din i morgen." vil vi presentere to konseptmodeller av batterielektriske kjøretøy (BEV): FT-3e og FT-Se. FT-3en har en SUV-følelse, og FT-Sen er en mer sportslig modell. Disse modellene representerer en fremtid preget av elektrifisering og intelligens, de er her for å introdusere en ny måte å oppleve biler på, og vi vil vise hvordan de kan tilpasse seg dine personlige verdier og livsstil.

Hos Toyota mener vi at morgendagens biler bør være mer enn bare transportmidler for å komme fra A til B; de bør være en livsstilspartner i tråd med personlige verdier. Disse elbilmodellene, med smidig håndtering og fengslende design, vil bli til unike og høyt verdsatte kjøretøy. De vil tilby deg gleden av en personlig tilpasset kjøretur med funksjoner for persontilpasning, samt praktiske funksjoner for stressfri utforskning av lokalmiljøet mens man er på farten.

Utstillingsmodell FT-3e

FT-3e er en neste generasjons BEV-konseptmodell designet for å berike førerens daglige tilværelse med nye kjøreopplevelser og personlige tjenester drevet av toppmoderne teknologi.

Den har et elegant eksteriørdesign som blander avansert stil og estetikk samtidig som det holder ting enkelt og rent. Modellen har digitale skjermer som går fra nedre del av karosseriet til øvre dør som gir informasjon som batterilading, temperatur ombord og inneklimakvalitet når man nærmer seg bilen.

FT-3e

Utstillingsmodell FT-Se

FT-Se er en høytytende sports-BEV-modell, perfekt for de som søker sportsbiler i den karbonnøytrale æraen. Den inkorporerer visdommen som er oppnådd gjennom TOYOTA GAZOO Racings innsats for å lage bedre biler gjennom motorsport.

Med fokus på forbedrede kjøreegenskaper og aerodynamikk deler FT-Se store komponenter med FT-3e. Vi ønsket å lage en bil som utvikler seg med sjåføren gjennom programvareoppdateringer.

Den har en bred og lav profil, som sammen med en strømlinjeformet, moderne silhuett, reduserer aerodynamisk motstand. Det neste generasjons førermiljøet tilbyr intuitive kontroller og en mer engasjerende kjøreopplevelse. Modellen har en lav instrumentpanelprofil som sikrer god sikt, og nylig designede kneputer beskytter mot G-krefter under kjøring.

FT-Se

Japan Mobility Show 2023 blir avholdt på Tokyo Big Sight (Koto-ku, Tokyo) følgende datoer:

25.-26. oktober: For presse
26.-27. oktober: For spesielt inviterte
28. oktober - 5. november: Åpent for alle

Om Toyota Norge

Toyota Norge (TNO) er et heleid datterselskap av Toyota Motor Europe NV (TME) med europeisk hovedkontor i Brussel. I 2022 produserte det globale selskapet totalt 10.5 millioner kjøretøy, og er dermed verdens største bilprodusent.

I Norsk Kundebarometer 2023 har Toyota Norges mest fornøyde bileiere, og ifølge Norsk Bærekraftbarometer er Toyota bilbransjens beste på bærekraft. Ifølge Autoindex har Toyota Norges nest mest fornøyde bilkunder for 2. året på rad, etter søstermerket Lexus. Toyota er vinneren av prisen «Årets kundeservice» i 2023, som deles ut av Norsk Kundeserviceindeks.