Toyota i Norge lanserer en helt ny nettsalgsløsning for elbilen bZ4X

Fra den 1. april er det mulig å kjøpe den nye elbilen bZ4X via Toyotas nettsider. Løsningen gir kundene en enkel, rask og intuitiv måte å bestille bil på.

Salgsplattformen er basert på Toyotas erfaringer med nettsalg av bil, laget for å møte kundenes forventninger til moderne digitale løsninger. Samtidig lanseres to helt nye finansieringsprodukter for elbilen bZ4X eksklusivt for nettsalg.

Nettsalgsløsningen er samtidig fullt integrert med systemene hos Toyota-forhandlerne, som spiller en sentral rolle i kundeoppfølging og overlevering av bilene. Det er lagt opp til å tilby to varianter av bZ4X med AWD i nettløsningen, Active Tech og Executive Bitone. Kundene kan velge ulike farger, tilbehørspakker, samt hjemmelader gjennom løsningen.

To helt nye finansieringsprodukter

Sammen med den nye nettsalgsløsningen lanserer Toyota to helt nye finansieringsprodukter. Produktet Easy er en videreføring av privatleie, mens Easy Flex er et komplett fleksibelt privatleieprodukt. Både Easy og Easy flex gir kundefordeler som fast rente for hele perioden samt og ingen innskudd.

Enkel leie

Finansieringsproduktet Easy inkluderer privatleie over 36 måneder, og inkluderer komplette vinterhjul, nasjonal service og vedlikeholdsavtale med Toyota Originalservice, og seks måneders ladeabonnement, i tillegg til fast rente og ingen innskudd.

Enkel og fleksibel leie

Finansieringsproduktet Easy Flex er som navnet antyder, en mer fleksibel privatleie over 36 måneder med kun tre måneders bindingstid. Easy Flex inneholder komplette vinterhjul, nasjonal service og vedlikeholdsavtale med Toyota Originalservice, dekkhotell, og forsikring i hele leieperioden. Det inngår også seks måneders ladeabonnement, i tillegg til fast rente og ingen innskudd.

Forsikring inkludert

Ved valg av Easy er forsikring et valgfritt tilleggsprodukt. For Easy Flex er forsikring inkludert samme måte som for eksempel komplette vinterhjul. Forsikringen er skreddersydd til Easy Flex med faste dekninger og faste egenandeler fra Toyota Forsikring.

Inngang til nettsalgsløsningen vil være via https://bz.toyota.no/.

Den nye nettsalgsløsningen er et resultat av et godt samarbeid mellom Toyota Norge, Toyota Financial Services og Toyota-forhandlerne.

Om Toyota Norge

Toyota Norge (TNO) er et heleid datterselskap av Toyota Motor Europe NV (TME) med europeisk hovedkontor i Brussel. I 2022 produserte det globale selskapet totalt 10.5 millioner kjøretøy, og er dermed verdens største bilprodusent.

I Norsk Kundebarometer 2023 har Toyota Norges mest fornøyde bileiere, og ifølge Norsk Bærekraftbarometer er Toyota bilbransjens beste på bærekraft. Ifølge Autoindex har Toyota Norges nest mest fornøyde bilkunder for 2. året på rad, etter søstermerket Lexus. Toyota er vinneren av prisen «Årets kundeservice» i 2023, som deles ut av Norsk Kundeserviceindeks.

Espen Olsen

Pressekontakt Informasjonssjef 95 22 60 10