Yaris Cross er åpen for bestilling

Som et av de første landene i Europa åpnes bestillinger på Toyotas nye Yaris Cross. Utlevering av bilene starter i Oktober.

I Yaris Cross Hybrid møtes lang SUV-erfaring med ekspertise på småbiler. Med høy kjøreposisjon i en rommelig kupé og en unik kombinasjon av hybridteknologi og intelligent firehjulstrekk (AWD-i), er den en ekte SUV.

Yaris Cross Hybrid er sterk og avansert og stiller med høy bakkeklaring, store aluminiumfelger og samtidig kompakte dimensjoner som gjør den smidig og lettmanøvrert over alt.

Yaris Cross er designet for europeiske kunder og blir produsert på Toyotas anlegg i Valenciennes i Frankrike. Yaris Cross er nå satt i produksjon, og de første overleveringene til kunder starter i oktober.

AWD-i - intelligent firehjulsdrift

Yaris Cross er den eneste kompakte hybrid-SUV'en som kommer med det intelligente AWD-i-systemet som automatisk veksler fra forhjulsdrift til firehjulsdrift avhengig av veiforholdene. Det sørger for at Yaris Cross-kundene får både bedre fremkommelighet og høyere sikkerhet. Systemet har en manuell modusvelger med innstillinger for Trail eller Snow, slik at føreren kan velge den modus som er best tilpasset krevende vei- og føreforhold - enten det er våte og vanskelige småveier eller snøglatte vinterveier.

Det intelligente AWD-i-systemet er kompakt, lett og elektrisk slik at det ikke ødelegger Yaris Cross’ klasseledende drivstofføkonomi, men likefullt gir det ekstra veigrepet som skal til for at bilen skal ta seg fint frem også på sleipe eller bratte veistrekninger.

Toyota Smart Cargo

Yaris Cross har en rekke finesser og funksjoner som gjør bilen både praktisk og anvendelig for eieren. Den motordrevne bakdøren kan betjenes med foten og bagasjeromsgulvet kan justeres i to høyder eller deles i to for å gi en sikker oppbevaringsplass under gulvet eller økt bagasjekapasitet ved behov. Baksetet er delt 40:20:40 for å gi størst mulig fleksibilitet og mulighet for å transportere ski, sykler eller en ukes feriebagasje, og takket være egne surrekroker er det enkelt å sikre lasten forsvarlig.

Utstyrsgrader for alle behov

Nye Yaris Cross leveres i Norge med følgende utstyrsgrader: Life, Active, Active Tech, Executive, Adventure og Premiere Edition.

Life

16” aluminiumsfelger I sølvfarge

Automatisk klimaanlegg

60/40 delt baksete

Android Auto/ Apple Carplay

Takreling

Toyota Safety Sense

Active

17” aluminiumsfelger med Active design

Varme i frontrute

Skinnratt med varme

LED hovedlys

Parkeringssensorer foran og bak

Active Tech

17” aluminiumsfelger med Active design

Mono-Tone eksteriørfarge

LED lys med Adaptivt fjernlys (AHS)

Navigasjon

Parkeringssensor inkl. blindsonevarsling

40:20:40 delte bakseter

Mørke ruter

Executive

18” aluminiumfelger med Executive design

Bi-Tone eksteriørfarge

Executive setetrekk med stoff og kunstskinn

JBL Premium lydanlegg

Adventure

18” aluminumfelger med Adventure design

Bi-Tone eksteriørfarge

Robuste "offroad" elementer

Adventure setetrekk med stoff og kunstskinn

JBL Premium lydanlegg

Panoramatak

Premiere Edition (12 måneders produksjon)

18” aluminiumfelger med Premiere design

Bi-tone eksteriørfarge

Premium skinnseter

Robuste "offroad" elementer

JBL premium lydanlegg

Prisliste

Modell

CO2 utslipp g/km WLTP

Utsalgspris inkl. mva. og engangsavgift*

AWD

Yaris Cross 1.5 Bensin Hybrid Automat AWD-i Life

Yaris Cross 1.5 Bensin Hybrid Automat AWD-i Active

Yaris Cross 1.5 Bensin Hybrid Automat AWD-i Active Tech

Yaris Cross 1.5 Bensin Hybrid Automat AWD-i Executive Bi-Tone

Yaris Cross 1.5 Bensin Hybrid Automat AWD-i Adventure Bi-Tone

Yaris Cross 1.5 Bensin Hybrid Automat AWD-i Premier Edition

2WD

Yaris Cross 1.5 Bensin Hybrid Automat Life

Yaris Cross 1.5 Bensin Hybrid Automat Active

Yaris Cross 1.5 Bensin Hybrid Automat Active Tech

*ekskl. frakt og leveringsomkostninger

Om Toyota Norge

Toyota Norge (TNO) er et heleid datterselskap av Toyota Motor Europe NV (TME) med europeisk hovedkontor i Brussel. I 2022 produserte det globale selskapet totalt 10.5 millioner kjøretøy, og er dermed verdens største bilprodusent.

I Norsk Kundebarometer 2023 har Toyota Norges mest fornøyde bileiere, og ifølge Norsk Bærekraftbarometer er Toyota bilbransjens beste på bærekraft. Ifølge Autoindex har Toyota Norges nest mest fornøyde bilkunder for 2. året på rad, etter søstermerket Lexus. Toyota er vinneren av prisen «Årets kundeservice» i 2023, som deles ut av Norsk Kundeserviceindeks.