Trend Micro utpekt som markedsleder for endepunktsbeskyttelse i Gartners magiske kvadrant

Anerkjennes for evnen til å utføre basert på selskapets fullstendige visjon.

IT-sikkerhetsselskapet Trend Micro ble nylig utpekt av Gartner som en leder i Magic Quadrant (magisk kvadrant) i kategorien endepunkts-beskyttelse, med selskapets Apex One-løsning. Evalueringen var basert på spesifikke kriterier som analyserte Trend Micros visjon og evne til å utføre.

Trend Micro sine IT-sikkerhetsløsninger er i kontinuerlig fornyelse, noe som kreves etter hvert som nye og mer sofistikerte trusler dukker opp. Endepunkts-beskyttelsen i Apex One har bred dekning mot dagens mest kritiske trusler. Trend Micro beskytter sine kunder ved hjelp av en rekke teknikker, inkludert virtuell oppdatering, som umiddelbart beskytter mot sårbarheter frem til nye oppdateringer er på plass.

- Endepunktet har blitt en spesielt viktig slagmark nå som cyberkriminelle forsøker å utnytte pandemien for å målrette angrep mot alle som jobber på mindre sikre nettverk fra sitt hjemmekontor. Vi har jobbet kontinuerlig for å sikre alle hjemmekontor-brukere på best mulig måte. Derfor blir vi også veldig glade når vi ser at innsatsen blir anerkjent av Gartner, sier kommunikasjonssjefen i Trend Micro, Karianne Myrvold.

Hjertet av Trend Micros IT-sikkerhetsplattform er Trend Micro Vision One. Løsningen leverer synlighet og XDR-beskyttelse ved bruk av telemetri fra Apex One, i tillegg til e-post, servere, arbeidsmengder i skyen og i nettverk, for raskere og løpende oppdagelse og undersøkelse av potensielle trusler og sårbarheter.

Klikk her for å lese hele rapporten fra Gartner

Gartners magiske kvadrant-rapporter er en kulminasjon av grundig, faktabasert forskning i spesifikke markeder, og gir et fugleperspektiv av de forskjellige relative posisjon i markeder hvor veksten er høy og leverandørdifferensiering er tydelig. Leverandørene plasseres i fire kvadranter:

• Ledere
  • Utfordrere
  • Visjonærer og
  • Nisjeaktører

- Vårt mål og vår visjon handler om å gi virksomheter verden over en tryggere hverdag ved å tilby enkel, robust og bransjeledende beskyttelse gjennom vår IT-sikkerhetsplattform. Gartners plassering av Trend Micro i sin magiske kvadrant, er en bekreftelse på at det vi gjør er riktig og viktig, forteller Myrvold.

Bilde: Paige Cody via Unsplash

Trend Micro er en global leder innen cybersikkerhet, som bidrar til å gjøre verden trygg for utveksling av digital informasjon. Kombinasjonen av flere tiår med sikkerhetskompetanse, global trusselforskning og kontinuerlig innovasjon, har resultert i at vår cybersikkerhetsplattform i dag beskytter hundretusener av organisasjoner og millioner av brukere på tvers av skyer, nettverk, enheter og endepunkter.

Pressekontakt Marketing Manager +46 (0) 70 7379625