Nordmenn booker golfreiser som aldri før

Etterspørselen etter golfreiser øker og antallet bestillinger skyter i været hos Tyrkiareiser.- Golf-destinasjonen Belek har lenge vært populær hos våre svenske gjester, men nå virker det som også nordmennene har fattet interessen for de flotte banene på Antalyakysten, sier golfansvarlig ved Tyrkiareiser, Lova Löfquist Lundmark.

Nordmenn gjør som svenskene og pakker med seg golfkøllene når de reiser på ferie til Tyrkia. Salget av golfreiser hos Tyrkiareiser har økt kraftig i 2018 sammenlignet med tidligere år.

- Vi er gledelig overrasket over utviklingen og vi syns det er flott å se at nordmenn har fått øynene opp for denne svært prisgunstige og luksuriøse golfdestinasjonen, sier Lundmark.

Høy kvalitet til lave priser
De norske golferne reiser til Belek, som er et rendyrket golfområde en halvtimes biltur fra Antalyas internasjonale flyplass. Hele 17 førsteklasses baner, luksuriøse hotell på rekke og rad, samt flotte strender har gjort at den lille byen de siste årene har havnet på topplisten over Europas beste golf-destinasjoner.

- Man får veldig mye for pengene; utmerkede baner, ypperlig service og luksuriøs og staselig innkvartering til priser man bare kan drømme om på andre reisemål, sier Anders Lindström, golfentusiast og COO hos Tyrkiareiser.

Alle Tyrkiareisers golfhotell er klassifisert som femstjerners og prisene ligger på fra rundt 9 500,- per person per uke, med All Inclusive og golf inkludert. Sammenligner man prisene på samme type alt-inkludert pakkereiser til for eksempel Spania ligger nivået generelt en hel del høyere.

- De lave prisene og den høye kvaliteten gjør Belek til et supert feriemål for golfere og luksusdyr, avslutter Lindström.

Les mer om golfreiser til Belek her

• Sport

Tyrkiareiser AS ble etablert i 2004 er i dag en av de ledende turoperatørene med avganger fra Norge til Tyrkia. I 2007 ble vårt søsterselskap Turkietresor i Sverige AB etablert og i 2017 slo vi sammen våre hovedkontor og flyttet til Stockholm. Tyrkiareisers mål er å tilby charterreiser av høy kvalitet til gode priser, og vi vil være førstevalget for norske reisende som ønsker å dra til Tyrkia. Hos oss skal kunden få personlig service og god informasjon om reisemål og aktiviteter.