Bli med og stem fram en ny direkterute mellom Stavanger og München!

Nå kan alle i Stavanger-regionen, Norge og resten av verden bidra til å utvide rutetilbudet på Sola. Det tyske flyselskapet Eurowings arrangerer konkurransen Vote & Fly, og direkteruten Stavanger-München er ett av fem alternativer man kan stemme på.

– Stavanger lufthavn er i kontinuerlig arbeid med regionens næringsliv for å finne nye, attraktive ruter, blant annet gjennom regionens Ruteutviklingsforum, og München er én av de destinasjonene som har stått høyt på listen den siste tiden, forteller lufthavndirektør Leif Anker Lorentzen på Sola.

Grunnen er at München er en svært viktig destinasjon for både næringsliv og turister, men også et viktig knutepunkt for reisende som skal fly videre i Europa eller til resten av verden. Samtidig blir det lettere for oss som bor her i nord å reise til Sentral-Europa, enten vi vil klatre i Alpene, besøke tyske vingårder eller benytte anledningen til å reise videre ut i verden.

Hvis dette lykkes med å etablere denne nye ruten, så kan den være den første av flere nye ruter i 2018 og 2019.

Hvem som helst kan stemme på ruten Stavanger-München, men det gjelder å gjøre det raskt, fordi avstemmingen varer bare fra 6. til 12. mars.

– Vi håper alle blir med og stemmer fram denne nye ruten, så nå er det alle mann til «stemmeurnene», oppfordrer lufthavndirektør Leif Anker Lorentzen.

Avstemmingen foregår på www.vote-and-fly.com fra 6. til 12. mars. Klikk her for å gi stemmen din til Stavanger-München ruten..

• Turisme