Feiret tett hus på Tokerud skole

Dobler kapasiteten

Skolen er på drøyt 7000m2 og skal huse 540 elever når den åpner høsten 2016. Dette er en dobling av kapasiteten fra den gamle skolen. Det blir 18 klasser fordelt på tre skoletrinn, og rundt 70 ansatte skal jobbe her når skolen er ferdig.

Prosjektleder Kenneth Skaarud i Undervisningsbygg er glad og stolt over hvordan byggeprosjektet skrider frem.

- Vi bygger en viktig skole for nærområdet og Oslo kommune, og så langt følger vi tidsplanen og er i rute, sier han.

Kranselag

Denne milepælen fortjener et tradisjonsrikt kranselag, som holdes for byggearbeiderne når bygget er tett. I den kommende gymsalen var det dekket med flotte langbord med hvite duker og det ble servert deilig grillmat, kaffe, kake og til og med takketale fra prosjektlederen. Det ble en riktig fin feiring.

Også HENTs prosjektleder Eivind Hestekind, var svært takknemlig overfor alle arbeiderne. Han sier skolebygget skal stå ferdig i mars 2016, og at det deretter blir en periode med testing så alt er i orden til elevene kommer i august. Grøntanleggene og uteområdet skal være helt ferdig til neste sommer slik at elevene kan ta i bruk området til bruk til skolestart.

Tokerud skole ligger rett ved siden av alpinbakke, fotballanlegg og tennisbaner så det er muligheter for sportslige aktiviteter i umiddelbar nærhet.

Bygget er et passivhus med varmepumpe som bruker en luft til vann-løsning til oppvarming.

• arkitektur
  • bygg