Undervisningsbygg hadde en populær stand på Bygg- og miljødagen på NTNU

Årets Bygg- og miljødag ble arrangert denne uka og Undervisningsbygg var blant utstillerne i Trondheim.

Målet med å delta på Bygg og miljødagen er å vise frem Undervisningsbygg som en stor og seriøs byggherre, som tar miljøet på alvor. Det forteller HR-rådgiver i Undervisningsbygg, Anita Berge. På NTNU møter det kommunale foretaket potensielle sommervikarer blant studentene, og snakker sammen og deler engasjement om fremtidsrettede og miljøvennlige bygg.

Undervisningsbygg er tildelt 12,7 milliarder kroner for de neste fire årene i det foreslåtte budsjettet for Oslo kommune. Det betyr at satsningen på solide skolebygg, som også er fremtidsrettede og bærekraftige, fortsetter.

Prosjektleder Håkon Aas i Undervisningsbygg deltok også på standen på NTNU. Han forteller at studentene var mest opptatt av å høre om miljømål, bruk av solceller, grønne tak og også gjenbruk av byggematerialer.

- Det er tydelig at studentene på NTNU er veldig opptatt av at vi bygger miljøvennlig, sier han.

Fakta Bygg og miljødagen
Bygg- og miljødagen (BM-dagen) er et arrangement for studenter, næringsliv og ansatte ved NTNU, (Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet). BM-dagen arrangeres hver høst, den første tirsdagen i november. Her inviteres det til aktuelle faglige og politiske innlegg fra sentrale aktører innen byggfaget som skal ha interesse både for medlemmer av Næringslivsringen, studenter og ansatte ved NTNU. Samtidig får bedriftene tilgang til standplasser hvor de kan presentere sin bedrift og komme i direkte kontakt med studentene.

• Miljø, energi

• Oslo