COPERIOSENTERET AS BLIR EN DEL AV UNICARE.

Det er med stor glede vi nå kan ønske Coperiosenteret i Midt-Norge velkommen som en del av Unicare familien, gjeldene fra 1 mai 2022.

Coperiosenteret med sin spisskompetanse og sine tjenesteområder passer veldig godt inn i Unicare. I kjøpsprosessen har vi blitt godt kjent med ledelsen ved Coperiosenteret og opplever de som svært engasjerte personer som brenner for kvalitet og det faglige innholdet i tjenestene de leverer, med et verdigrunnlag som resonerer godt med Unicare. Det er knapphet på denne type fagligmiljøer av denne størrelsesorden og det vil ta tid å bygge opp et nettverk og stort nok team med et godt faglig innhold innenfor rimelighetens grenser.

Vi styrker vår posisjon som leverandør av spesialisthelsetjenester i Midt- Norge
Coperiosenteret har i dag operativ drift sentralt i Trondheim, Stjørdal og Levanger.
Unicare har allerede en betydelig tilstedeværelse i Midt-Norge med våre to rehabiliteringsenheter Unicare Røros og Unicare Helsefort i Hasselvika. Strategisk vil det være viktig for oss å kunne tilby spesialiserte helsetjenester både poliklinisk og på døgnbasis i fremtiden. Med Coperiosenteret på laget og våre eksisterende rehabiliteringssentere, vil Unicare kunne tilby et bredt tjenestespekter til mange flere i Midt-Norge og derav utvikle våre tjenester sammen.

Digitale psykologtjenester
De senere årene har Coperiosenteret utviklet et digitalt samhandlingsverktøy for bruk i en sømløs og sikker kommunikasjon mellom pasient og behandler, hvor enn du er. I prinsippet vil du igjennom Cope ha din behandler/psykolog i lommen - enten du er hjemme, på hytta eller i utlandet, om du vil.

Bygger videre på etablert kompetanse
Skifte av eier har midlertid ingen praktisk betydning i det daglige. Torben S. Jenssen er daglig leder og alle medarbeidere fortsetter i den faglige eller administrative rollen de har i dag.

«Unicare sin filosofi i oppkjøp er å få med seg den etablerte kompetansen ved at ledelsen og de øvrige ansatte blir med i den videre driften og utviklingen av selskapet. Det er jo dette kompetansehuset Unicare kjøper. Partene vil alltid ha noe å tilføre hverandre – opplevelsen av vinn-vinn skal være en motivator for alle» sier konsernsjef i Unicare Knut Øversjøen.

Om Coperio
Coperiosenteret ble etablert i 2002 av Professor i klinisk pyskologi Tore Charles Stiles og daglig leder er Torben Stiles Jenssen. Selskapet leverer tjenester innenfor rehabilitering og psykiskhelsevern barn-, ung og voksen i spesialisthelsetjenesten på vegne av Helse Midt Norge, psykologtjenester for bedrifts-, forsikring – og privatmarkedet samt bedriftshelsetjenestene, rådgivning og organisasjonsutvikling til bedriftsmarkedet. Coperiosenteret består av rundt 40 medarbeider, omsetter for 34 millioner og har i dag operativ drift sentralt i Trondheim, Stjørdal og Levanger

Kategorier

Unicare er privat leverandør av spesialisthelsetjenester innen rehabilitering, somatikk, rus og psykiatri. Vi har i tillegg bred leveranse av bistand og habiliteringstjenester. I hovedsak leverer vi tjenester til regionale helseforetak og kommuner. Unicare er eid av et engelsk PE-selskap, med fokus på helseinvesteringer i Europa, sammen med ledelsen.

Med «mot til å mestre» som felles visjon jobber vi aktivt etter verdiene Engasjert, Kompetent og Respektfull. Vi tar vi samfunnsansvar ved å sikre befolkningens helse og livskvalitet og bidrar til at flere kommer tilbake i arbeid etter sykdom og skade. Vi vektlegger utvikling og tilrettelegger for arbeid med forskning. I Unicare jobber vi systematisk med å redusere negativ miljøpåvirkning og vi representerer mangfoldet i samfunnet.

Unicare består av 1100 faglig sterke og dedikerte medarbeidere og omsetter for 800 millioner NOK pr år. Vårt hovedkontor ligger i Oslo ved Helsfyr.

Vidar Johansen

Pressekontakt Utviklings- og markedssjef Unicare 977 80 722
Torben S. Jenssen

Pressekontakt Daglig leder Coperiosenteret 971 54 914
Knut Øversjøen

Pressekontakt Konsernsjef Unicare 908 60 619
Herman Henrik Bay

Pressekontakt Administrerende direktør Borger 906 11 078
Ole Mjåtvedt

Pressekontakt Group COO/CFO 930 06 671

Leverandør av helse, omsorg og bistand

Unicare er en av Norges største aktører i spesialisthelsetjenesten innenfor områdene rehabilitering og psykisk helse. I tillegg leverer vi på vegne av offentlige oppdragsgivere helse- og omsorgstjenester til mennesker med ulike bistandsbehov.

"Med mot til å mestre" som felles visjon jobber vi aktivt med hablitering, rehabilitering og bistand etter verdiene "Engasjert - Kompetent - Respektfull."

Unicare Norge

Fyrstikkalléen 19