​Dwight Yorke gir sine bud til ditt besøk på Tobago

Juni måned står i sportens tegn på den karibiske øya Tobago. Fra d. 15.-22. juni arrangeres det storstilte arrangementet British Airways Tobago Football Legends Challenge med deltagelse fra de alle tiders største navnene fra den engelske Premier League. Som noe særlig har vi fått mulighet for å intervjue fotballstjernen Dwight Yorke, som selv er fra Tobago, om hans forventninger og tanker om arrangementet.

Det største fotballarrangement i Karibia

Legends-arrangementet blir ifølge Dwight Yorke det største og mest ambisiøse fotballarrangementet i Karibia. 8 all star-lag med Premier League profiler som Louis Saha, Patrick Vieira, Ian Wright, Darren Anderton og Luis Boa Morte deltar, og foruten fotballkampene arrangeres det også en golfdag, som Dwight Yorke likeledes står som arrangør. Han forklarer, at Legends-arrangementet både skal profilere Tobago som en spennende og allsidig sportsdestinasjon for reisende og gjøre omverdenen oppmerksom på den særlige kultur og gjestfrihet, som preger øya.

Store sportsarrangementer styrker lokalbefolkningen

Foruten selve turneringen består Legends-arrangementet også av en rekke aktiviteter i lokalsamfunnet, som skal engasjere og begeistre især den unge delen av befolkningen. De 8 all star-lagene har fått tildelt hvert sitt lokalområde på Tobago, hvor de skal besøke skoler, møte lokalbefolkningen og arrangere workshops og talentkonkurranser.

Ifølge Dwight Yorke har de store og prestisjefull sportsarrangementene en særlig mulighet for å skape forandring: "Med Legends-arrangementet får vi en enestående mulighet for å påvirke og styrke lokalbefolkningen på Tobago. Undersøkelser har vist, at en av de største gevinster ved den slags sportsarrangementer er, at de skaper et stort engagement i lokalbefolkningen og motiverer dem gjennom opplevelser og aktiviteter."

Dwight Yorkes sports-anbefalinger til Tobago

Er det ikke nok med fotball og golf, har Dwight Yorke følgende anbefalinger til sportsutøvere og -fans, som velger å besøke Tobago:

Stand Up Paddle

Goat racing

Trekking i regnskogen, og fjell-klatring

Volleyball

Dragebåts-seilas (juni)

Caribbean Premier League Cricket Finaler (juli)

Tobago Motor Rally (juli)

Tobago Cycling Classic (oktober)

Rugby 7´s turnering (desember)

Reis med British Airways til Tobago 2 ganger i uken (mandag og fredag) fra London Gatwick. Les mere på www.britishairways.com