Jennifer Hudson, Jill Scott og Kool & The Gang til Tobago Jazz Experience 2015

”Much more than music!”. Sådan lyder sloganet for Tobago Jazz Experince, der hvert år kombinerer mad, kultur, historie og ikke mindst musik i eksotiske omgivelser på Tobagos strande. På musikfronten har festivallen nu annonceret tre amerikanske megastjerner som dette års hovednavne.

Jennifer Hudson er både sanger og skuespiller og har vundet flere priser i begge genrer for sit kæmpe talent. Hendes tredje og seneste album `JHUD´ blev godt modtaget af såvel lyttere som anmeldere.

Legenderne i Kool & The Gang har solgt over 70 millioner plader og inspireret musikere i flere generationer. Sange som `Jungle Boogie´ og `Celebration´ er udødelige klassikere.

Årets tredje hovednavn er Jill Scott, der har begejstret musikelskere verden over med sit sensuelle, poetiske og stærke udtryk. Foruden sine egne hits som `Golden´ og `Family Reunion´ er hun også kendt for sit samarbejde med bl.a. Eric Benet og Will Smith.

Tobago Jazz Experience foregår fra d. 18. – 26. april 2015. Billetter bliver sat til salg fra d. 19. februar.

Festivallen ejes og arrangeres af Tobago House of Assembly, og tidligere års optrædende tæller superstjerner som Erykah Badu, Chaka Khan, Angie Stone og George Benson. Musikken er en blanding af jazz, populærmusik og caribisk musik.

Vi opdaterer løbende med flere kunstnernavne, når de annonceres fra festivallens side.

• caribien
  • jazz