Star Clippers vender tilbake til Sørøst-Asia i vintersesongen 2016/17

Star Clippers har annonsert en ny vintersesong i Thailand, Malaysia og Singapore fra desember 2016 til april 2017. Dette er første gang selskapet vender tilbake til regionen siden 2010.

Skipet Star Clipper - med plass til 170 passasjerer - avslutter sin sommersesong 2016 i Middelhavet og seiler heretter via Suez kanalen og Sri Lanka til Phuket, hvor det skal være hele vinteren. Herfra vil skipet fra den 2. desember seile rundturer av syv netters varighet på to forskjellige ruter samt turer til Singapore.

Den vil variere mellom to ruter; en nordgående og en sydgående, samt 7 avganger, som enten starter eller slutter i Singapore. På de to rundturene vil Star Clipper utforske Phuketkystens mange småøyer, som kun er tilgjengelige fra havet og byr på noen av verdens vakreste strender og en fascinerende undervannsverden. Det blir stor mulighet for å sole sig, snorkle og prøve på forskjellige former for vannsport. Passasjerer kan også dra på fotosafari i skipets Zodiac-båter eller gå på oppdagelse til fots.

Stopp underveis på turen inkluderer:

Nordgående fra Phuket:

- Ko Surin National Marine Park, en klynge av fem skogdekkede øyer med ypperlige strender og et storslått undervannsliv

- Similan Islands, en skjærgård av koral og granitt med krystallklart vann og allsidig dyreliv

- Ko Rok Nok, en ubebodd øy med fantastiske rev

- Langkawi i Malaysia, med skjønne strender og templer

- Ko Kradan, en strand-resort med avslappet stemning

- Phang Nga Bay, fascinerende landskaper med kalkstenstårn og skjulte viker

Sydgående fra Phuket:

- Ko Butang, med vakre strender og verdensklasse-snorkling

- Penang, med allsidig kolonial arv

- Ko Adang, en liten uberørt øy i Tarutao National Marine Park

- Ko Rok Nok, en ubebodd øy Island med fantastiske rev

- Phang Nga Bay, fascinerende landskap med skog, kalkstenstårn og skjulte viker

Star Clippers´ grunnlegger og eier Mikael Krafft uttaler: "Vi har ventet lenge på å gjenoppta disse populære ruter, og nå vender vi tilbake til Sørøst-Asia, for at utforske strender, øyer og områder, som andre cruiseselskaper ikke har mulighet til å besøke. Fra 15 års erfaring i området vet vi, hvor populære vinterseilasene er blant både naturelskere og gjester, som setter pris på den helt særlige seilopplevelse om bord på et elegant seilskip i tropene."

Selskapets skip Star Flyer fortsetter med omfattende Cuba-turer fra Havana og Cienfuegos i vinteren 2016/17 kombinert med lengre cruise ved St. Maarten og gjennom Panama kanalen. Royal Clipper seiler fra Barbados hele sesongen og mot Grenadinerne og de britiske Jomfruøyer samt to turer av 14 netters varighet til 'ABC øyene' (Aruba, Bonaire og Curaçao) og forlengede turer i forbindelse med jul og nyttår.

Star Clippers' program for vinteren 2016/17 blir satt til salg i juni 2015.

For booking; kontakt +37797978400 eller besøk www.starclippers.com

• phuket