Astrid S - 2AM (Remixes)

Astrid S solodebuterte hos Universal Music med låten 2AM i oktober 2014. Låten ble raskt A-listet på NRK P3, i tillegg til høy rotasjon hos NRJ og Radio 1, og har ligget stabilt på topp 10 på radiolistene i høst/vinter. 2AM introduserte en ny musikalsk retning for Astrid, gså med hjelp fra den svenske produsenten Jake Oh og Paulo «Shirazi» Prudencio.

Nå er remixene her, samlet i en EP som ble sluppet fredag 15. mai. Remixene er gjort av Matoma, Dandy Lion, SevnthWonder, Rootkit og Loveless.

Astrid S - 2AM (Remixes) er tilgjengelig i alle tjenester.

Matoma

Matoma er i vinden om dagen og har gjort det stort med sin remix av The Notorious B.I.G. ft. Ja Rule «Want That Old Thing Back», som brakte han til toppen av Hype Machine og høyt opp på de internasjonale hit-listene. På bare fem måneder gikk hedmarkingen fra å være ukjent til å streame over 10 millioner ganger på ulike remixer som for eksempel av Imagine Dragons, Enrique Iglesias og nå med Astrids 2AM.

Hør Matomas remix her.

Dandy Lion

Dandy Lion består av Halvor Folstad, Dag Holtan-Hartwig og Axel M. Hyge. Trioen har røtter i elektronisk musikk, men bruker også elementer fra R&B, disco og reggea i deres produksjoner. Du vet aldri helt hvordan neste produksjon vil låte, annet enn at det blir dansbart og fullt av energi!

Hør Dandy Lions remix her.

SevnthWonder

Med nærmere tre millioner avspillinger på Soundcloud er den mystiske 21-årige R&B produsenten SevnthWonder fra Houston, Texas på vei til å kapre internett. Produksjonene varierer fra R&B, til hip-hop, og house og tilbake igjen, i en stil som utforsker helt nye sjangere og territorier i elektronisk musikk.

Hør SevnthWonders remix her.

Rootkit

Kashif Khan aka Rootkit har allerede i en alder av 17 år fått mye oppmerksomhet for sine dubstep og Drum & Bass produksjoner han har sluppet på Monstercat Recordings. Hans tilnærming til å mikse sjangere har gitt han internasjonal oppmerksomhet på blogger, Soundcloud og Youtube. I det siste har han beveget seg bort fra dubstep og nærmet seg UK deep house, noe man kan høre i Real Love og hans remix av Astrids 2AM.

Hør Rootkits remix her.

Loveless

Trondheim/Oslo-duoen Filip Kollsete og Eirik Tillerli alias Loveless har utviklet seg til å bli en av de hotteste nye duoene på norsk klubbscene. Fra piano remix av Christina Aguilera til egne UK – garage spor, produserer duoen sjelfull clubmusikk. Soundet har gitt Loveless oppmerksomhet fra radio, bloggere, Youtube-kanaler og DJs over hele verden, og vi forventer store ting fra dem i fremtiden.

Hør Loveless sin remix her.

Universal Music AS er verdens og Norges største musikkselskap og representerer blant annet artister som U2, Rolling Stones, Beatles, Avicii, Eminem, Kanye West, Rihanna, Katy Perry, Taylor Swift, a-ha, Odd Nordstoga, Vamp, Bernhoft, Gabrielle, Astrid, OnklP & de fjerne slektningene, Broiler, Ida Jenshus, m.fl.