Ny sommersmash fra Gabrielle

Ikke lenge etter slippet av sin fantastiske låt "Mer", slipper Gabrielle tirsdag 26. mai en helt ny låt. Singelen er titulert Mellom Skyene, og hadde premiere live hos Christine på Rockefeller torsdag 21. mai. Låten er skrevet og produsert av Gabrielle, i samarbeid med Joakim Haukaas på produksjonen.

- Det føles helt vilt ut å få utfolde seg på en helt ny måte hver gang jeg er i studio. Som artist er det ekstremt viktig for meg å ikke ha noen hengende over skuldrene mine for å fortelle meg hva jeg bør gjøre, hvilke regler man skal følge og ikke minst hva publikum forventer seg. Mellom Skyene er med andre ord enda ett steg innenfor en dør jeg aldri har utforsket før. Jeg ønsket å male ett bilde av en dag i mitt liv på veien og ikke minst veien til der jeg er nå. Ironien i det hele er at dagen jeg skrev låten var det helt motsatte av det teksten forteller. Likevel er det noe jeg alltid vet jeg aldri svikter og det er mine foreldres betingelsesløse kjærlighet, deres avgjørende veiledning gjennom livet, og ikke minst musikken. De tingene hentet jeg frem på papiret. I produksjonen var det viktig for meg å formidle den energien jeg og bandet mitt opplever under hver bidige konsert, og denne låten har via Joakim Haukaas landet i ett euforisk segment som bader i ett, for meg, ekstremt visuelt lydbilde. Nøyaktig det jeg vil gi mine lyttere før vi setter fyr på festivalsommeren. Løft opp ditt hode, mitt barn, forteller Gabrielle.

Gabrielle har siden gjennombruddet med den utrolig fengende låten Ring meg i 2011 etablert seg som en av landets største artister, både på og utenfor scenen. I løpet av disse årene har hun blitt tre ganger Spellemann-nominert, oppnådd platinastatus for «Ring meg», «Bordet» og nå senest for «5 fine frøkner». Gabrielle har utviklet seg til å bli en imponerende sterk , rå, og uredd live-artist, noe hun har bevist til det fulle gjennom fjorårets mange konserter. P3 skrev blant annet om opptreden på Slottsfjell i 2014: Gabrielle åpenbarer seg som en av landets råeste popartister. Gabrielle avsluttet så året med en helt fantastisk Nobelsfredspris-opptreden. I sommer skal hun ut på festivalturne, og er blant annet å se på Palmesus og Stavernfestivalen.

• gabrielle

Universal Music AS er verdens og Norges største musikkselskap og representerer blant annet artister som U2, Rolling Stones, Beatles, Avicii, Eminem, Kanye West, Rihanna, Katy Perry, Taylor Swift, a-ha, Odd Nordstoga, Vamp, Bernhoft, Gabrielle, Astrid S, OnklP & de fjerne slektningene, Broiler, Ida Jenshus, m.fl.