Gå videre til innhold
Per Olsen fra VB Tromsø og VBs regionsansvarlige i nord, Bård Vegard Skogli, opplevde stor interesse fra medlemmer av Huseierne om hvilke tjenester VB kunne tilby dem

Gode råd til huseierne i Tromsø

I overkant av 100 boligeiere var tilstede da Geir Engebraaten fra Huseierne (tidligere Huseiernes Landsforbund) gjennomførte kurset «Alt du bør vite om utleie av bolig» i Tromsø nylig. Som samarbeidspartner til Huseierne, var også VB mannsterkt tilstede.

«Farer og feller ved utleie» var et markant tema for kvelden, og her gikk Engebraaten gjennom alt det huseiere bør tenke på når man går med tanker om å leie ut boligen sin. Alt fra forsikring til hva man bør gjøre når uhellet er ute.

Stor interesse
De mange fremmøtte vitnet om stor interesse for temaet, noe særlig Per Olsen fra VB Tromsø, fikk merke da han, i tillegg til Engebraaten, holdt et lite foredrag om hvilke fordeler VB hadde å tilby for medlemmer av Huseierne.
­­– Det var like før jeg fikk kjeft for å snakke for lenge, sier Olsen og ler.
– Folk begynte jo å stille spørsmål underveis, så det var tydelig at her var mange sulteforet på informasjon om hva man bør tenke på om man skal leie ut boligen for kortere eller lenger tid. Det er jo en del fallgruver der som man kanskje ikke tenker på i forkant, men som kan unngås ved at man tar sine forholdsregler, sier han.
I sitt innlegg ga ­han boligeierne tips om vedlikehold av vanninstallasjoner og avløp i egen bolig.

Egen brosjyre
– For vår del hadde vi i VB Tromsø laget en brosjyre med tips og råd, samt en gratis VVS-sjekkliste som Huseier-medlemmene fikk utdelt på kurset. Denne kan for øvrig også lastes ned på hjemmesiden vår, sier Olsen, som opplevde stor rift om sjekklisten.
– I etterkant av kurset har vi fått en god del henvendelser fra kursdeltakerne som gjerne ville vite mer om hvilke tjenester vi kan utføre i deres boliger, og hvilke rabatter vi kan tilby ved eventuelle oppdrag. Sånn sett er et slikt samarbeid mellom Huseierne og VB-kjeden en vinn-vinn situasjon for alle parter, sier Per Olsen i VB Tromsø.

Vellykket
Børge Martinussen, Distriktsleder for Huseierne i Troms, var også særdeles fornøyd med kurset i Tromsø.
– Vi har jo et meget godt samarbeide med VB-kjeden, og det er kjekt å kunne dra veksler på hverandre slik vi gjorde nå her i Tromsø, sier han i en kommentar.
– Temaet denne gangen passet jo særdeles bra for at VB kunne komme inn og informere om hva de kunne tilby innen oppgradering og rehabilitering av VVS-anlegget i boligene, og hva som er lurt å ha på stell innen man leier ut. Det var helt tydelig at dette var noe som fenget interessen blant de fremmøtte, sier distriktsleder Martinussen.

Interesse
VBs regionsansvarlige i nord, Bård Vegard Skogli, stilte med egen VB-stand i lokalets mingleområde. I pausen fikk han sin fulle hyre med å besvare spørsmål fra mange nysgjerrige kursdeltakere.
– Ja, det kom stadig bort folk til standen og ville ha svar på alt mulig om VBs virksomhet i denne sammenhengen. Så her fikk vi virkelig ut mye god informasjon om hvilke tjenester og rabatter VB kan tilby medlemmer av Huseierne. Dette var skikkelig gøy å være med på, og meget god PR for VB, sier en fornøyd Bård Vegard Skogli.

Om VB

VB er en landsdekkende rørleggerkjede for både privat- og proffmarkedet. Med sine 200 rørleggerbedrifter og 1650 kunnskapsrike fagfolk leverer VB vann, varme og energi til hele Norge.

Henriette Gill

Pressekontakt Leder Markedsføring og kommunikasjon, VB Gruppen 90658933

Vi leverer vann, varme og energi til hele Norge!

Våre 160 rørleggerbedrifter og 1900 kunnskapsrike fagfolk får daglig muligheten til å utføre et vidt spekter av oppdrag for stadig flere kunder rundt omkring i vårt landstrakte land: Enten det er i store eller små hus, næringsbygg, skoler, skip, sykehus eller andre offentlige bygg – vi rådgir, installerer, drifter og vedlikeholder alt du kan tenke deg innen de tre områdene – og vi gjør det for både privat- og proffmarkedet.

VB Gruppen
Gamle Forusveien 49