Casillero del Diablo

New World Winery of the Year

Casillero del Diablo er tildelt den prestisjetunge utmerkelsen New World Winery of the Year av det amerikanske magasinet Wine Enthusiast, i årets utgave av Wine Star Awards.

I mer enn to tiår har Wine Enthusiast årlig anerkjent og gitt oppmerksomhet til enkeltpersoner og selskaper som har gitt et spesielt bidrag til utviklingen av vin- og brennevinindustrien. Vinnerne av Wine Star Awards velges i 15 forskjellige kategorier basert på en rekke ulike faktorer, for eksempel deres innvirkning på forbrukere og salgskanaler, kommersiell suksess, firma- eller merkevaresyn og bransjetrender.

“Jeg har jobbet med Casillero del Diablo i mer enn 20 år, og jeg har sett på nært hold denne merkevarens utvikling og vekst. Jeg er utrolig stolt over denne utmerkelsen, den gjenspeiler det ekstraordinære arbeidet vi har gjort i flere tiår”, sier Marcelo Papa, teknisk direktør for Concha y Toro.

Marcelo Papa

Casillero del Diablo – med et bredt sortiment i Norge
Casillero del Diablos distribueres i mer enn 135 land verden over og får stadig oppmerksomhet for sin høye og jevne kvalitet til gunstig pris. Vinmerket har eksistert i Norge siden 90-tallet og finnes i en stor variasjon av viner med forskjellige format tilgjengelige i Vinmonopolets sortiment. Les gjerne mer på vår hjemmeside.

Casillero del Diablo Pinot Noir kommer nå i ny og frisk 2020-årgang.