Asbjørn Kersenboom Hansen blir ny markedsdirektør i Verisure

Asbjørn Kersenboom Hansen blir ny markedsdirektør i Verisure

– Vil gi kundene skreddersydde løsninger for økt trygghet

Asbjørn Kersenboom Hansen (36) blir ny markedsdirektør i Verisure Securitas Direct. Han kommer fra stillingen som konsulent og partner i McKinsey.

– Vi er Norges største alarmleverandør og det er en viktig strategi at vi skal ta enda flere markedsandeler. Det å få nok en dyktig markedsfører med på laget er viktig for å oppnå dette. Asbjørn skal hjelpe oss å ta Verisure opp på et nytt nivå når det gjelder blant annet branding, markedskommunikasjon og innovative løsninger for forbrukerne, sier administrerende direktør for Norge, Tore Staveland.

– Enda bedre kundeopplevelser
Hansen er siviløkonom og kommer fra konsulentselskapet McKinsey hvor han har jobbet i elleve år, de siste fire som partner. Han kommer til Verisure med bred markeds- og strategierfaring, for eksempel med bruk av kundeinnsikt og «big data», salg og markedsføring på tvers av bransjer og landegrenser blant annet innen telekom og media.

– For å opprettholde og styrke Verisures posisjon som Norges og Europas ledende alarmselskap, vil jeg jobbe for å gi våre kunder en enda bedre opplevelse. Vi skal til enhver tid tilby de beste og nyeste produktene og tjenestene, og det skal vi gjøre på en måte som er tilpasset hver enkelt kundes behov. På den måten skal kundene våre bli enda bedre ivaretatt og ikke minst føle seg enda tryggere, sier Hansen.

Bransje i endring
Hansen kommer til en bransje som gjennomgår store endringer, der innovasjon står i høysetet. Et alarmsystem som tidligere kun varslet ved brann og innbrudd, har blitt utvidet til å inneholde blant annet appbasert fjernstyring av både lås, lys og varme, kameraovervåking og fuktmåling.

– Verisure er i mine øyne ledende i denne utviklingen, og derfor et veldig spennende selskap å få være en del av. Samtidig har vi et veldig stort ansvar gjennom å sikre folks trygghet i sine egne hjem, og kvalitet både i produkter og interaksjoner med kunder som er avgjørende for at vi har fornøyde, trygge kunder og lykkes med videre vekst, avslutter Hansen.

Verisure AS (Securitas Direct) er Norges største alarmselskap. Det er også Europas ledende leverandør av profesjonelt overvåket brann- og innbruddsalarm, med aksjonering hvis noe skulle skje. Hvert trettiende sekund monteres det et Verisure-system et sted i verden, og hver dag bruker over 1,8 millioner kunder vår teknologi 13 land i Europa og Latin Amerika. Selskapet har 9000 ansatte og partnere. Siden vi startet med alarm i Norge i 1991 har vi hatt en meget positiv utvikling og tilbyr alarmer til boliger og bedrifter over hele landet. Våre alarmsystemer er koblet til vår døgnbemannede alarmsentral. Vi leverer hele verdikjeden - fra produktutvikling og design til salg, installasjon, service, vedlikehold og utrykning. Takket være fokus på høy kvalitet har vi de mest fornøyde kundene i bransjen (Norsk Kundebarometer 2015). Med Verisure får du mye mer enn en standard bolig- og brannalarm. Ved å bruke moderne, trådløs teknologi gjør Verisure det mulig å overvåke og fjernstyre hjemmet ditt med mobilen via app, uansett hvor du er.