Disse appene gjør ferien din enklere

Disse appene gjør ferien din enklere

Problemer med å finne frem til hotellet eller leiligheten du har leid gjennom Airbnb? Vansker med å forstå språket? Eller rett og slett å finne den perfekte sommeraktiviteten? Fortvil ikke, Verisure Securitas Direct har valgt ut 10 apper som vil gjøre ferien din både enklere og mer behagelig.

Sommerferien er i gang, og tusenvis av nordmenn strømmer til feriedestinasjoner i inn- og utland. Sett av et par minutter av ferien din til å laste ned et knippe apper som vil hjelpe deg under ferien.

– Litt stress i ferien er vanskelig å unngå. Å holde styr på reisedokumenter, penger, kart og restauranter kan være utfordrende. Men det finnes noen apper som kan gjøre ferien din så å si stressfri, sier kommunikasjonssjef Cecilie Knudsen fra Verisure Securitas Direct.

De anbefalte appene vil hjelpe deg med å lese kart uten for høye datakostnader, finne valutakurser eller gi deg verdifulle tips fra andre turister.

Hold styr på hjemmet mens du er borte
Med Verisure-appen kan man i tillegg overvåke og styre hus og hjem selv om du er flere tusen kilometer unna.

– Verisure-appen hjelper deg med å overvåke alarmer, temperaturer, lys og andre elektroniske apparater mens du er på ferie. Du kan for eksempel skru på lys, radio og TV på om kvelden for å gi inntrykk av at noen er hjemme. Du kan også åpne opp døren hvis naboen tar inn posten for deg, eller be postmannen om å legge pakker innenfor døren, sier Knudsen.

Her er 10 fantastiske apper til din ferie, anbefalt av Verisure Securitas Direct:

Forevermap
Bruk denne appen til å laste ned kart før du drar på ferie for å unngå dyre mobilregninger. Ha mobilen i ”flymodus”, og du vil fortsatt kunne finne frem til din nye favorittbar dagen derpå.

Last ned appen her

AroundMe
Få et kjapt overblikk over området du er i, og finn nærmeste restaurant, hotell, kino, parkeringsplass eller sykehus.

XE Currency
Den populære valuta-appen XE Currency er den mest nedlastede av sitt slag. Og med god grunn. Appen oppdaterer valutakurser kontinuerlig, og er derfor veldig presis.

Google Translate
Ingen ferie uten Google. Google Translate er en nyttig reise-app når du står ovenfor situasjoner der du for eksempel må bestille mat eller spørre om veivalg. Appen kan lastes ned i forkant og brukes offline, slik at du unngår de høye kostnadene.

Last ned her

Postagram
I dagens digitale verden er det ekstra spesielt når man mottar et postkort. Med Postogram kan du sende et postkort til familie og venner ved noen få trykk på mobilen. Ta et bilde, rediger det, skriv hvor varmt det er og send.

Kamino
Med Kamino-appen kan du lære mer om stedet du er ved hjelp av guidede turer, organisert av lokale reiseguider.

TripIt
Samler all reiseinformasjonen din på ett sted, og på en oversiktlig måte.

Viber
Med Viber kan du ringe og sende meldinger gratis over trådløst nett (wifi).

Røde Kors
Er du vitne til en ulykke? Denne appen veileder deg for å kunne hjelpe umiddelbart og gi riktig førstehjelp mens hjelpen er på vei.

Last ned her

Verisure
Hold styr på hus og hjem når du er på ferie. Sjekk alarmsystemet eller skru det av og på ved å bruke mobilen – uansett hvor du befinner deg. Lås opp døren eller overvåk temperaturen og justere varmepumpen.

Last ned her

Verisure AS (Securitas Direct) er Norges største alarmselskap. Det er også Europas ledende leverandør av profesjonelt overvåket brann- og innbruddsalarm, med aksjonering hvis noe skulle skje. Hvert trettiende sekund monteres det et Verisure-system et sted i verden, og hver dag bruker over 1,8 millioner kunder vår teknologi 13 land i Europa og Latin Amerika. Selskapet har 8000 ansatte og partnere. Siden vi startet med alarm i Norge i 1991 har vi hatt en meget positiv utvikling og tilbyr alarmer til boliger og bedrifter over hele landet. Våre alarmsystemer er koblet til vår døgnbemannede alarmsentral. Vi leverer hele verdikjeden - fra produktutvikling og design til salg, installasjon, service, vedlikehold og utrykning. Takket være fokus på høy kvalitet har vi de mest fornøyde kundene i bransjen (Norsk Kundebarometer 2015). Med Verisure får du mye mer enn en standard bolig- og brannalarm. Ved å bruke moderne, trådløs teknologi gjør Verisure det mulig å overvåke og fjernstyre hjemmet ditt med mobilen via app, uansett hvor du er.