Unngå husmus med musehus

Unngå husmus med musehus

Høysesong for mus:

På senhøsten trekker mange mus innendørs for å unnslippe kulden. Med Verisures Musedetektor får du beskjed på mobiltelefonen dersom små uønskede gjester har inntatt hjemmet ditt.

­Mus i hus kan være både ubehagelig og kostbart, og ofte vet man ikke om de ubudne gjestene før de materielle skadene viser seg.Får du mus i huset kan det bety alt fra gnaging på kabler og rør, ødelagt isolasjon, vond lukt og gnagehull i treverk og på møbler.

– I verste fall kan skadene føre til både brann, vannlekkasjer og fuktproblemer i huset. Derfor har vi utviklet musehuset som raskt gir en pekepinn på om det er gnagere i hjemmet ditt, sier kommunikasjonssjef i Verisure Securitas Direct Cecilie Knudsen.

Få beskjed på telefonen
Musedetektoren er et lite batteridrevet ”hus” med en tunnelgjennomgang som virker forlokkende på mus. Musens iboende nysgjerrighet gjør at den vil undersøke sine omgivelser. Når den går gjennom musehuset, vil det sendes et signal til Verisure-systemet, som igjen vil varsle din smarttelefon.

– Huset verken fanger eller tar livet av musa, men gir deg den informasjonen du trenger for å vite om det bør iverksettes tiltak. Kommer ingen mus gjennom musehuset, er sannsynligheten stor for at hjemmet er fritt for mus. Dersom du får varsling om at noen har gått gjennom musehuset, bør man vurdere å sette i gang tiltak, sier Knudsen.

Testet på ekte mus
Musehuset er testet på ekte mus, og resultatene var ifølge Knudsen oppsiktsvekkende.

– Musehuset ble utarbeidet i samarbeid med eksperter på skadedyr. For å se om musehuset fungerte like godt i virkeligheten som i teorien benyttet vi ekte mus. Vi fant ut at musene uten unntak løp gjennom prototypene våre, og at konseptet fungerte knirkefritt. Det er også viktig å påpeke at ingen mus ble skadet i testene, legger Knudsen til.

Musehuset er siste nyvinning i Verisures smart-hjemkonsept, som allerede inneholder appbasert fjernstyring og overvåking av lås, lys, varme og elektroniske apparater, fuktmåling og kameraer, i tillegg til varsling ved brann, vannlekkasje og innbrudd.

Verisure AS (Securitas Direct) er Norges største alarmselskap. Det er også Europas ledende leverandør av profesjonelt overvåket brann- og innbruddsalarm, med aksjonering hvis noe skulle skje. Hvert trettiende sekund monteres det et Verisure-system et sted i verden, og hver dag bruker over 1,8 millioner kunder vår teknologi 13 land i Europa og Latin Amerika. Selskapet har 9000 ansatte og partnere. Siden vi startet med alarm i Norge i 1991 har vi hatt en meget positiv utvikling og tilbyr alarmer til boliger og bedrifter over hele landet. Våre alarmsystemer er koblet til vår døgnbemannede alarmsentral. Vi leverer hele verdikjeden - fra produktutvikling og design til salg, installasjon, service, vedlikehold og utrykning. Takket være fokus på høy kvalitet har vi de mest fornøyde kundene i bransjen (Norsk Kundebarometer 2015). Med Verisure får du mye mer enn en standard bolig- og brannalarm. Ved å bruke moderne, trådløs teknologi gjør Verisure det mulig å overvåke og fjernstyre hjemmet ditt med mobilen via app, uansett hvor du er.