En glad og stolt Per Åsemyr mottar medaljen for lang og tro tjeneste fra konstituert konsernsjef Ingeborg Ukkelberg

Hedret for lang og tro tjeneste under VestlandsHus sin samling i Ålesund

I november samlet VestlandsHus hele kjeden til landsmøte i Ålesund. Under samlingen ble Per Åsemyr, som jobber i kjedens arkitektselskap, hedret med fortjenstmedale for lang og tro tjeneste for å ha vært i bedriften i hele 30 år. Medaljen er en unik utmerkelse med lange tradisjoner, og er tildelt helt siden 1888. Det Kongelige Selskap for Norges Vel tildeler Medaljen for å synliggjøre og verdsette menneskers innsats i arbeidslivet.

Konstituert konsernsjef, Ingeborg Ukkelberg, delte ut den prestisjefulle medaljen, og sier følgende om kollegaen: " Når man har vært en del av en bedrift i 30 år, så er man også med på å forme den, og det har Per gjort i VestlandsHus. Han er en viktig del av bedriften, og er en kontinuitetsbærer for vår kultur. Han er en faglig bauta som deler av sin kunnskap, noe både kollegaer og våre forhandlere nyter godt av. Av kollegaer så beskrives han ofte som en mentor og en rådgiver, både faglig og på et mer personlig plan. Det er med glede og ydmykhet vi deler ut medaljen for lang og tro tjeneste til Per denne helgen. Det er også ekstra hyggelig å kunne gjøre det her, når vi har hele kjeden samlet."

VestlandsHus sine landsmøter samler både forhandlere, leverandører og samarbeidspartnere til flere dager med både faglig og sosialt innhold. "I VestlandsHus setter vi samholdet høyt, og samlingene gir alle mulighet til å treffe kollegaer fra hele landet, dele erfaringer, og bli bedre kjent. Samlingene er en viktig del av kjedens kultur," sier markedssjef Maria Gauffin, og legger til: "I disse tider med litt uroligheter i byggebransjen er det godt å samles, og skape positivitet for tiden fremover"

VestlandsHus AS er en av Norges eldste landsdekkende boligbyggerkjede med 45 års fartstid. Vi i VestlandsHus AS bygger kvalitetsboliger i tidsriktig design. Vårt formål er ikke bare å bygge boliger, vi ønsker å skape hjem for våre kunder, noe som gjenspeiler seg i vår visjon: "Endelig hjemme".