VestlandsHus ansetter Kjetil Kolbjørnsen som teknisk sjef

VestlandsHus ansetter Kjetil Kolbjørnsen som teknisk sjef

"Dette vet vi mange forhandlere gleder seg til" Sier Trond Erik Skarshaug om ansettelsen av Kjetil Kolbjørnsen som teknisk sjef. Kolbjørnsen starter i stillingen 1.mai. "Ved å få Kjetil inn i organisasjonen får vi en teknisk sjef som er fremoverlent, nysgjerrig og faglig sterk. En stor del av hans arbeidshverdag vil være å bistå forhandlerne som faglig samtalepartner, rådgiver, og koordinator av tekniske spørsmål mellom Vestlandshus Arkitekter og de forskjellige prosjektene. Stillingen deles mellom VestlandsHus AS og VestlandsHus Arkitekter AS, og Kjetil vil ha hovedansvaret for å holde selskapene i konsernet faglig oppdatert innen det byggtekniske. Han vil også jobbe tett sammen med regionssjefene i kjeden, og delta i arbeidet med rekruttering av nye forhandlere." sier Skarshaug.

Kjetil Kolbjørnsen kommer fra stillingen som salgsingeniør i Invisible Connections AS, og har også tidligere jobbet i samme stilling i Pretre AS i mange år. Denne blandingen av kjennskapen til bransjen og forhandlernes hverdag, samt salgserfaring er en god kombinasjon i stillingen som teknisk sjef.

Kolbjørnsen gleder seg til å ta fatt på stillingen: "Det blir kjekt å komme i gang. I begynnelsen vil jeg bruke en del tid på å bli kjent med nye kollegaer, og forhandlere i kjeden. Å vite hva som fungerer og hvor skoen trykker, er viktig for å kunne være til nytte for forhandlerne. Det er godt å være tilbake i trehus-bransjen. Det er her jeg hører hjemme."

VestlandsHus gjør flere strategiske grep, og utvidelsen med teknisk sjef er en av disse: "Kjeden vår vokser, og vi har også ambisjoner om betydelig vekst i årene som kommer. Da er det viktig at vi har de rette menneskene med oss for å bistå både nye og eksisterende forhandlere, for at de skal føle seg ivaretatt hos oss " sier Skarshaug.