Slogen - det mest besøkte huset på VestlandsHus sine nettsider

VestlandsHus beholder plassen på listen over Norges største boligbyggere

I dag ble tallene for den totale boligbyggingen i 2022 presentert av Boligprodusentenes Forening. Listen over landets 10 største boligbyggere ble samtidig publisert, og VestlandsHus havnet på 7.plass, som er samme plassering som sist. Trond Erik Skarshaug, som er konsernsjef i VH-gruppen sier en plassering på listen er viktig: "Å være på listen er et signal om at VestlandsHus er en aktør å regne med, det er en trygghet for sluttkundene våre og samarbeidspartnerne våre. Kjeden har et tydelig mål om å klatre på listen i årene som kommer."

Trond Erik Skarshaug - konsernsjef i VH-gruppen

Oppfølging og salgsverktøy

VestlandsHus hadde nedgang i salget på 9% sammenlignet med fjoråret, noe som er bedre enn snittet i markedet, som har en nedgang i salget på 26%. "At vi lykkes greit med salget i et år preget av krig, økte strømpriser og rentehevinger er gledelig. VestlandsHus har oppfølging av forhandlerne som et tydelig satsingsområde, og vi skal følge dem opp lokalt, der de er, og kunne hjelpe dem med forretningsutvikling og vekst. I tillegg har vi jobbet mye med salgsverktøy som skal gjøre salgsarbeidet enklere og mer effektivt for forhandlerne, " sier Skarshaug.

Nye hus - tilpasset dagens marked

Markedssjef Maria Gauffin avslører at kjeden snart kommer med nyheter: "Innen kort tid lanserer VestlandsHus nye husmodeller. Her har vi jobbet tett med forhandlerne være og fått innspill fra dem på hva vi tror vil treffe i markedet nå. Vi gleder oss til å vise dere nyhetene våre, disse kan passe for mange kundegrupper," sier Gauffin

VestlandsHus AS er en av Norges eldste landsdekkende boligbyggerkjede med 45 års fartstid. Vi i VestlandsHus AS bygger kvalitetsboliger i tidsriktig design. Vårt formål er ikke bare å bygge boliger, vi ønsker å skape hjem for våre kunder, noe som gjenspeiler seg i vår visjon: "Endelig hjemme".