3d-illustrasjon av Seljestad Hage

VestlandsHus er nominert til Årets Leilighetsprosjekt

VestlandsHus er nominert til Årets Leilighetsprosjekt som er en pris Boligprodusentenes Forening deler ut under Boligkonferansen som arrangeres den 10-11.mai. Det er prosjektet "Seljestad Hage" som er bygget av VestlandsHus-forhandleren Consept Eiendom som er nominert. Leilighetene ligger idyllisk til med nydelig utsikt over fjorden i Senja kommune. Det at de fleste leilighetene skulle få utsikt var viktig i utformingen.

Wenche Bårdsen i Consept Eiendom er glad for nomineringen. "Dette er skikkelig stas! Vi har jobbet med standardisering og smarte løsninger i disse leilighetene, både for å få til en effektiv byggeprosess, og for å lage gode leiligheter for de som skal bo der." Leilighetene ble bygget med elementer som Consept Eiendom selv bygde lokalt. Dette ga flere fordeler, som minimalt behov for transportering, kortere byggetid og raskere tett bygg. "For de som kjenner det nordnorske klimaet, så er kort tid til tett bygg en stor fordel, ler Bårdsen" og sier at klimaet ofte kan by på noen utfordringer.

Prosjektet er tegnet og prosjektert av VestlandsHus Arkitekter. Vermund Holvik, som jobbet med prosjektet sier følgende: "Det var viktig for oss å tegne et prosjekt som ikke virket for ruvende. Derfor er alle enheter kun 3 etasjer høye. Leilighetene er designet svært arealeffektive, med minimalt med gangsoner. I tillegg har vi lagt til rette for så mye privatliv som mulig, med skjermede uteplasser, som også er overbygde for å kunne brukes hele året."

Markedssjef i VestlandsHus, Maria Gauffin, ser frem mot kåringen den 10.mai: "Alle de nominerte er sterke kandidater, så vi føler oss glade for å ha blitt nominert, men jeg innrømmer at det blir litt sommerfugler i magen før vinneren avsløres."

Kriteriene for å bli nominert er:

Prosjektene må framstå for næringen som et forbildeprosjekte innenfor flest mulig av følgende kvaliteter:

• standardisering
  • byggekostnader
  • energi og klima
  • særpreg og nyskaping
  • bokvalitet (byggeskikk/arkitektur, planløsning og brukbarhet, inneklima)
  • bruk av BIM (bygningsinformasjons-modellering)