Nyhet -

Suksess med SMS-betaling for Norges Motorsportforbund gjennom ViaNetts betalingsløsning!

Norges Motorsportforbund har siden april 2015 tilbudt utøvere å betale opplæringslisenser via SMS. Betaleren blir umiddelbart forsikret når det betales via SMS, i tillegg til at klubbene slipper å håndtere både kontanter og selve registreringsprosessen. Arbeidet med registrering av lisens og forsikring har dermed gjort rekrutteringsarbeidet mye enklere for både klubbene og deltagerne.

For å betale, sender man ganske enkelt en SMS med kodeord NMFBARN eller NMFVOKSEN til kortnummer 2380. Utøveren mottar umiddelbart en SMS med navn, adresse og betingelser, som utøveren må bekrefte ved å svare JA. Utøveren kan i svarmeldingen også korrigere informasjon om navn og fødselsdato på den som skal forsikres. En opplæringslisens for barn koster kr. 50, og for voksne kr. 100. Siden april er det omsatt ca. 6.000 lisenser.

«Mobilbetaling med ViaNetts løsning har fungert over all forventning. Antall solgte opplæringslisenser har økt betydelig etter at vi tok i bruk løsningen, og arbeidet med å håndtere både pengestrømmen og registreringen, har blitt vesentlig enklere og mer effektivt for alle parter, sier Lars Bekk, prosjektleder og IT-ansvarlig i Norges Motorsportforbund

• strex
  • mobilbetaling