ViaNett øker markedsandelen på SMS-trafikk i Norge. I tillegg øker ViaNett trafikken betydelig i utlandet!

ViaNett leverer meget sterke tall
Den generelle markedsveksten på bruk av SMS for bedrifter i Norge øker betydelig. I april var veksten alene på 31%, mens den hittil i år er på 28%. ViaNett har derimot økt trafikken med hele 56% i april, mens veksten hittil i år er på 39%. ViaNett har dermed økt markedsandelen i april med over 2%.

Internasjonal trafikkvekst
ViaNett har kunder i over 100 land, og har økt trafikken i utlandet med hele 65% i april. Hittill i år har utlandstrafikken økt med 31%!

Forventer fortsatt sterk vekst
Den sterke veksten er ikke noe blaff i markedet. Markedet har siden 2008 hvert år økt med mellom 20 og 30%. Prognosene for 2016 ligger an til en markedsvekst på ca. 30%, mens ViaNett forventer en vekst opp mot 40%.

En av verdens mest effektive kommunikasjonsmetoder!

Årsaken til den store veksten, er at flere og flere tar i bruk SMS til ulike kommunikasjonsformer. Smarttelefonens tilstedeværelse hos forbrukerne har gjort SMS mer attraktiv som kommunikasjonsform enn noen gang. SMS oppleves som et effektivt og personlig kommunikasjonsmedium som når forbrukeren umiddelbart - og som leses raskt. Den effektive kontaktmuligheten, kombinert med hurtigheten i dialogen og den umiddelbare målbarheten av responsen, har gjort SMS til en av verdens mest effektive kommunikasjonsmetoder!

ViaNetts nye hovedeier TargetEveryOne forsterker nå også verdikjeden til SMS som kommunikasjonsform ved å tilby effektive kampanjeverktøy med drag and drop-funksjonalitet. Med de enkle og svært effektive verktøyene, kan man lage alt fra engangskuponger til multimediapresentasjoner og kundeprofiler med korte, unike linker i hver enkelt SMS. Dette øker bruksmulighetene for SMS betydelig, noe som igjen gjør SMS enda mer attraktiv som kommunikasjonskanal!

Mobile Trender 16.juni
Møt ViaNett og TargetEveryOne 16. juni på Mobile Trender. Skaff deg en gratis billett her og nå!

• mobilkampanjer
  • mobile trender 2016
  • mobil markedsføring

ViaNett er en spesialist på SMS og mobilbetaling. Markedet for bruk av SMS er sterkt voksende. Kommunikasjonsformen er innarbeidet gjennom 20 år, og fungerer i dag som den raskeste, enkleste og mest effektive kommunikasjonsmetoden for korte meldinger. ViaNett tilbyr også betaling via SMS. Med SMS kan du utføre et kjøp hvor som helst, når som helst og uten wi-fi-tilgang. ViaNett er blant annet nr. 1 på donasjonsløsninger via SMS i Norge. Selskapet har 12 ansatte, omsatte i 2015 for 135 millioner kr, og har kunder i over 100 land!