TargetEveryOne etablerer seg i Nord-Amerika

En lisens- og samarbeidsavtale er nå inngått vedrørende etablering i USA og Canada. Avtalen er inngått mellom TargetEveryOne AB og en gruppe på tre personer som i fellesskap grunnla et nytt selskap kalt TargetEveryOne Inc. Til sammen har de over tyve års erfaring fra mobilbransjen.

Avtalen gir en ikke-eksklusiv rett til å tilpasse seg, bruke, distribuere og støtte TargetEveryOnes tjenester i Nord-Amerika. Avtalen gir også rett til å bruke navnet TargetEveryOne med visse restriksjoner og tidsbegrensninger.

Nøkkelpersoner vil være Matt Harris, Srini Kandikattu og Robert Chiumento. Robert Chiumento vil være ansvarlig for den kommersielle strategien og den daglige virksomheten.

«Dette er definitivt en av våre mest betydningsfulle kontrakter til nå», sier Björn Forslund, administrerende direktør i TargetEveryOne. «Vi har i lengre tid vært i forhandlinger med ulike interessenter om etablering i USA og Canada, og mitt førstevalg har alltid vært denne grupperingen. Den viktigste grunnen er deres usedvanlig gode erfaring fra mobilindustrien i USA.»

«Det er et behov i Nord-Amerika for superenkle og kostnadseffektive mobile løsninger rettet mot små og mellomstore bedrifter som ønsker å sende markedsføringskampanjer via SMS, e-post og sosiale medier», sier Robert Chiumento. «Historisk sett har vi levert enkle SMS-løsninger for noen av Nord-Amerikas største varemerker. Med TargetEveryOnes produkter, kan vi nå ta neste skritt i verdikjeden, og levere en mye mer komplett løsning til markedet.»

Avtalen innebærer royaltyinnbetalinger til TargetEveryOne AB. I første omgang vil en oppstartsavgift på 50 000 USD faktureres.

For mer informasjon, kontakt

Björn Forslund, administrerende direktør, bjorn@targeteveryone.com +47 484 83 838

Følgende dokumenter er tilgjengelige for nedlasting fra beQuoted:

TargetEveryOne_Pressrelease_2016-11-24.pdf

Denne informasjonen er av en slik karakter at TargetEveryOne AB er pliktig til å offentligjøre den i samsvar med EUs regelverk om markedsmisbruk, samt loven om verdipapirmarkedet og/eller loven om handel med finansielle instrument.

Informasjonen leveres gjennom ovenstående kontaktperson, som er ansvarlig for offentliggjøring den 24. november 2016 kl. 08.30.

Om TargetEveryOne
TargetEveryOne er notert på Nasdaq First North Sweden, og startet for 10 år siden i det nordiske entreprenørmiljøet. TargetEveryOne har kunder og partnere i over 80 land og 45 ansatte ved kontorer i Stocholm, Oslo, Moss og indiske Chandigarh.

ViaNett AS er spesialister på SMS og mobilbetaling, og er et datterselskap av TargetEveryOne AB siden juni 2015.

• app
  • multichannel

ViaNett er en spesialist på SMS og mobilbetaling. Markedet for bruk av SMS er sterkt voksende. Kommunikasjonsformen er innarbeidet i over 20 år, og fungerer i dag som den raskeste, enkleste og mest effektive kommunikasjonsmetoden for korte meldinger. ViaNett tilbyr også betaling via SMS. Med SMS kan du utføre et kjøp hvor som helst, når som helst og uten wi-fi tilgang. ViaNett er blant annet nr. 1 på donasjonsløsninger via SMS i Norge. Selskapet har 12 ansatte, og har kunder i over 100 land!