Mohsen Bahari kjemper om Cage Warriors-tittel

Lørdag 15. november er det duket for norsk tittelkamp i Cage Warriors på Viasat Sport og Viaplay. Norske Mohsen Bahari fra Trosterud i Oslo skal kjempe om tittelbelte i weltervekt mot danske Nicolas Dalby.

Dalby anses som en sterk motstander, og er så langt ubeseiret. Bahari har ett tap på sine ni kamper, men har vist en knallsterk form i hans siste tre Cage Warriors-oppgjør. Ekspertene spår en jevn kamp mellom de to nordiske utøverne.

- Denne kampen blir nok Baharis tøffeste kamp så langt i hans karriere. Bahari og Dalby er begge gode stående fightere, med forskjellig stilartsmessige utgangspunkt. Mohsens giftige thaiclinch og hardtslående ground'n pound mot Dalbys enorme tempo og karate-inspirerte stil tilsier en publikumsvennlig kamp utenom det vanlige. Begge fighterne er så rutinert stående at det avgjørende momentet i denne kampen kommer til å stå om hvem som klarer seg best på bakken. Denne kampen kommer trolig til å bli et av høydepunktene i Cage Warriors i år, sier Ole Edvard Pedersen, Viasat Sports ekspertkommentator i MMA.

Cage Warriors 74 vises i sin helthet på Viasat Sport og Viaplay fra klokken 19.00, med tittelkampen mellom Nicolas Dalby og norske Mohsen Bahari som det store høydepunktet.

Statistikk:

Mohsen Bahari (8 seire, 1 tap, 0 uavgjort)
Niclas Dalby (12 seire, 0 tap, 0 uavgjort)

• Kampsport

• viasat sport