Nordic Fight Night-stevne i Norge i 2015

Viasat og Team Sauerland gleder seg over at Stortinget har opphevet forbudet mot proffboksing i Norge. Viasat og promotorselskapet Team Sauerland er klare til å introdusere Nordic Fight Night-stevnet på norsk jord allerede i 2015.

Viasat og Team Sauerland har siden 2012 samarbeidet om Nordic Fight Night-stevnene, som gir Viasat og Viaplays seere de største og viktigste oppgjørene i nordisk boksing.

- Dette er en stor dag for alle som er glade i boksing. Gjennom vårt Nordic Fight Night-samarbeid med Team Sauerland har vi bygget en rekke norske profiler både for et internasjonalt- og et norsk publikum, men vi har naturlig nok savnet en hjemmearena for våre fremste boksere. Med opphevelsen av forbudet mot proffboksing gleder vi oss til å introdusere Nordic Fight Night på norsk jord i løpet av 2015, sier administrerende direktør Vegard Klubbenes Drogseth i Viasat.

Nisse Sauerland kommenterer opphevelsen av forbudet mot proffboksing

- Dette er fantastiske nyheter for de norske utøverne, norske boksefans og den norske boksesporten. Det er en dårlig skjult hemmelighet at vi har veldig lyst til å sette opp et stevne i Norge. Team Sauerland har lang erfaring fra å arrangere boksestevner i Danmark og andre europeiske land og vi vil raskt kunne sette opp et stevne med boksere i verdensklasse også i Norge.

Norge har i de siste årene fått veldig mange gode boksere som vi har fått vist frem på Nordic Fight Night-stevnene, fra boksedronningen Cecilia Brækhus til nykommerne Tim-Robin Lihaug, Kai Robin Havnaa, Simen Smaadal og Alexander Hagen.

Vi vil i løpet av de nærmeste ukene og dagene snakke med norske myndigheter og vår mediepartner Viasat for å bli enige om mulige datoer og passende sted - og håper på å komme med en kunngjøring snart, sier promotor Nisse Sauerland i Team Sauerland.

• boksing i norge
  • team sauerland