Cecilia Brækhus historiske tittelkamp vises Pay Per View

Lørdag 13. september setter Cecilia Brækhus beltene sine på spill i møtet med Ivana Habazin, innehaveren av det siste tilgjengelige tittelbeltet i Brækhus´ vektklasse.  Kampen vil i sin helhet vises Pay Per View hos Viaplay og Viasat, og prisen blir 299 kroner. Også kampen mellom Simen Smaadal og Tim-Robin Lihaug inkluderes i Pay Per View-tilbudet fra Nordic Fight Night-stevnet i København.

Dersom Cecilia Brækhus vinner kampen 13. september blir hun første kvinnelige bokser som innehar alle tilgjengelige og anerkjente tittelbelter i sin vektklasse. Taper Cecilia kampen mot Ivana Habazin mister hun verdensmestertittelen i tre forbund.

- Vi gleder oss enormt til å formidle Cecilia Brækhus historiske kamp om det siste tittelbeltet. Kampen tilbys Pay Per View fordi vi ser et stort potensiale i å tilby eksklusive enkeltopplevelser til en fastsatt sum penger. Cecilia Brækhus er nå i en posisjon der hun bør regnes på lik linje med de virkelig store navnene i internasjonal boksing. Da er det også naturlig at man også i Norge tilbyr de aller største bokseopplevelsene som Pay Per View, sier administrerende direktør Vegard K. Drogseth i Viasat Norge.

- Dette er en fantastisk mulighet for meg til å befeste min posisjon som tidenes beste kvinnelige bokser. Å inneha alle de fire store forbundsbeltene er noe jeg alltid har ønsket. Ivana Habazin blir en tøff motstander, og hun er en bokser som har min fulle respekt, men når jeg nå har muligheten til å skrive meg inn i rekordbøkene lar jeg ingen stå i veien for meg, sier Cecilia Brækhus.

Kampen kan bestilles nå

Nordic Fight Night-stevnet lørdag 13. september kan allerede nå bestilles på viasat.no og hos Viaplay

Alle som har tilgang til internett vil ha mulighet til å se kampen på Viaplay. Viaplay er en strømmetjeneste som distribuerer tv-innhold via internett.

Viasat parabol-kunder får også tilgang til kampene på lineær-tv ved å bestille kampen på telefonnummer 815 22 055.

Sendetidspunkt Nordic Fight Night lørdag 13. september:

Vorspielprogram på Viasat 4 fra klokken 21.00.

Alexander Hagen vs TBA ca. klokken 22.20. Viasat 4.

Tim-Robin Lihaug vs Simen Smaadal ca. klokken 23.00. Pay Per View.

Cecilia Brækhus vs Ivana Habazin ca. klokken 23.45. Pay Per View.

Prisen er den samme uansett om man er eksisterende sportskunde hos Viasat og/eller Viaplay.

• tim-robin lihaug
  • simen smaadal