Korea GP: Kan Vettel overta ledelsen i Formel 1?

Til helgen er det klart for Korea GP på Korea International Circuit. I kampen om VM-tittelen ser det ut til å stå mellom Fernando Alonso og Sebastian Vettel. Kun fire poeng skiller de to førerne, så en god plassering i Korea GP er viktig for begge førerne. Viasat Motor og Viaplay viser direkte fra treninger, kvalifisering og hovedløpet. Kvalifisering og hovedløpet vises i opptak på Viasat 4.

Etter noen svært begivenhetsrike uker i Formel 1-sirkuset er det klart at Lewis Hamilton går til Mercedes, at Sergio Perez går til McLaren og at Michael Schumacher gir seg etter årets sesong. At Sebastian Vettel hentet viktige poeng i Japan GP gjør at årets sesong fortsatt er blant tidenes mest spennende i Formel 1.

-Etter at Alonso måtte bryte i Japan og Vettel vant løpet, er det nå veldig jevnt i VM. Jeg tror Vettel blir den sterkeste i de siste løpene, og kommer til å ta sin tredje strake VM-tittel, sier Viasats Formel 1-kommentator Atle Gulbrandsen.

Banen Korea International Circuit var ny på kalenderen i 2010, og den gang var banen knapt ferdig da Formel 1-sirkuset kom på besøk. Banen så ikke mer ferdig ut i fjor, så det blir spennende å se hvordan forholdene er i år. Planen på sikt er at det skal bygges en helt ny by rundt – og inne i selve banen; med skyskrapere, båthavn og alt annet av det meste av det beste som hører til i en by med glamorøse vyer.

Sendetider Korea GP på Viasat Motor og Viaplay:

Torsdag 11. oktober klokken 02.55. Treningsrunde 1.

Fredag 12. oktober klokken 06.55. Treningsrunde 2.

Lørdag 13. oktober klokken 06.55. Kvalifisering. Sendes også på Viasat Sport HD

Søndag 14. oktober klokken 07.30. Hovedløpet. Sendes også på Viasat Sport HD.

Viasat 4 sender lørdagens kvalifisering i redigert opptak klokken 16.30 og søndagens hovedløp i redigert opptak klokken 17.00.

• korea gp
  • formel 1