MTG forlenger eksklusive golfrettigheter

MTG forlenger rettighetene til å vise PGA European Tour, The Ryder Cup, The World Golf Championship, The British Open Championship, The US PGA Championship, The LPGA og The Asian Tour. Rettighetene er gjeldende for Norden og Baltikum frem til og med 2018.

Forlengelsen av rettighetsavtalene betyr at MTGs rendyrkede golfkanal Viasat Golf og Viaplay vil fortsette å tilby mer enn 1200 timer direktesendt golf fra alle de største turneringene per år. Avtalen er anskaffet gjennom IMG Nordic.

- Det er en stor glede å meddele at vi forlenger avtalene tilknyttet flere av golfens   store nøkkelrettigheter. Med denne avtalen på plass fortsetter vi å gi kundene våre markedets definitivt sterkeste golftilbud på Viasat Golf og Viaplay, sier programsjef Christian Ramberg i MTG Sport.

- Viasat Golf og Viaplay tilbyr golfseerne et topp kvalitetsprodukt og rettighetseierne er glade for å fortsette det tette samarbeidet, sier Kristian Hysén, Senior Vice President of IMG Northern Europe.

Viasat Golf er en av MTGs premium betal-TV-kanaler. Kanalen sender mellom 12.00 og 02.00 hver dag. I forbindelse med større turneringer utvides sendetidene. I Norge er Viasat Golf tilgjengelig via parabol hos Viasat. På kabel-TV hos Canal Digital og Get, samt på IPTV hos Altibox, Telenor og NextGenTel. Alle MTGs golfrettigheter er også tilgjengelig for Viaplays kunder med sportspakken.

• christian ramberg
  • the asian tour
  • lpga
  • us pga championship