PGA-touren: Vinner Tiger i sin egen lekegrind?

Torsdag 28. juni pegger 120 av verdens beste spillere opp ballen i konkurransen om å vinne den prestisjefylte PGA-turneringen AT&T National. Storfavoritten er turneringens egen veldedighetsambassadør, Tiger Woods. Viasat Golf, Viaplay og Viasat Sport HD sender daglig fra AT&T National.

AT&T National ble i fjor vunnet av amerikanske Nick Watney. I år arrangeres turneringen på ærverdige Congressional Country Club, en av de mest prestisjetunge banene i USA. Etter tre års fravær fra banen er det igjen Tiger Woods som er hovedperson. Sist turneringen ble spilt her gikk Tiger seirende ut. Banen har arrangert US Open hele tre ganger i tillegg til US Senior Open og PGA-mesterskapet. Dette er sjette gang turneringen arrangeres og ni av vinnerene på årets PGA-tour deltar.

- Dette er en av PGA-tourens definitive må se-turneringer, og det er bare å begynne å glede seg til en stjernespekket golfhelg på Viasat Golf. Favoritten må nok ansees å være Tiger Woods. Dette er hans turnering og lekegrind og blir hans første start siden nedturen i US Open for to uker siden, sier golfkommentator i Viasat, Fredrik Caspar Kracht.

På hver eneste turnering på PGA-touren har arrangøren knyttet til seg en veldedig organisasjon og AT&T National er intet unntak. AT&T National samarbeider med Tiger Woods egen organisasjon The Tiger Woods Foundation.

Kommentator AT&T National: Per Haugsrud.

Sendetider AT&T National:

Torsdag 28. juni klokken 21.00: Direkte på Viasat Golf, Viaplay og Viasat Sport HD.

Fredag 29. juni klokken 21.00: Direkte på Viasat Golf, Viaplay og Viasat Sport HD.

Lørdag 30. juni klokken 21.00: Direkte på Viasat Golf, Viaplay og Viasat Sport HD.

Søndag 1. juli klokken 21.00: Direkte på Viasat Golf, Viaplay og Viasat Sport HD.

I tillegg til AT&T National viser Viasat Golf og Viaplay Europatouren og Irish Open direkte:

Torsdag 28. juni klokken 15.00: Irish Open direkte på Viasat Golf og Viaplay.

Fredag 29. juni klokken 15.00: Irish Open direkte på Viasat Golf og Viaplay.

Lørdag 30. juni klokken 14.30: Irish Open direkte på Viasat Golf og Viaplay.

Søndag 1. juli klokken 14.30: Irish Open direkte på Viasat Golf og Viaplay.

• fredrik caspar kracht
  • viasat golf