Spenning og glamour i Monaco Grand Prix

Til helgen samles kjendiser, celebriteter og ikke minst verdens motorsportelite til årets definitive høydepunkt i Formel 1: Monaco Grand Prix. Seieren i verdens mest omtalte billøp rangeres i år sannsynligvis høyere enn noensinne. Viasat Motor og Viaplay sender direkte fra treninger, kvalifiseringer og hovedløpet på søndag 27. mai.

Monaco Grand Prix er både prestisjefylt og myteomspunnet. Hastighetene i de trange gatene i Monte Carlo når  opp mot 300 kilometer i timen. Med tribunene mettet av kjendiser er løpet sannsynligvis det idrettsarrangementet i verden som samler flest optimistiske paparazzifotografer.

- Monaco Grand Prix er billøpet alle racerførere vil vinne. Vinner man her får man mer oppmerksomhet enn om man vinner alle de andre løpene, sier Viasats motorekspert Atle Gulbrandsen.

Årets Formel 1-åpning har vært den mest spennende siden 1983 med fem forskjellige vinnere fra fem forskjellige team på de fem første løpene. Denne uvanlige rekken kan faktisk fortsette i Monaco.

- Jeg ser ikke bort i fra at Kimi Räikkönen i Lotus kan klare å vinne i Monaco. Det hadde i så fall vært fantastisk i en allerede spektakulær sesong, avslutter Atle Gulbrandsen.

Sendetider på Viasat Motor og Viaplay:

Torsdag klokken 09.55: Trening 1. Direkte.

Torsdag klokken 13.55: Trening 2. Direkte.

Lørdag klokken 10.55: Trening 3. Direkte.

Lørdag klokken 13.55: Kvalifisering. Direkte. Sendes også direkte på Viasat Sport HD. Kvalifiseringen sendes i redigert opptak på Viasat 4 klokken 16.00.

Søndag klokken 13.30: Hovedløp. Direkte. Sendes også direkte på Viasat Sport HD. Løpet sendes i redigert opptak på Viasat 4 klokken 16.00.

Delta i debatten og få oppdateringer om Monaco GP på Viasat Motors Facebook-side.

Unik TV-opplevelse på fem ekstrakanaler

I tillegg til hovedsendingene på Viasat Motor og Viaplay får seerne denne sesongen tilgang til fem ekstrakanaler, som gir en unik opplevelse av å være tilstede midt oppe i dramatikken.

• En egen kanal som kun sender fra pit lane gir seerne mulighet til å følge forberedelsene og all dramatikken som skjer under tanking og dekkbytte.
  • En egen kanal produseres slik at man hele tiden kan følge løpet fra førerplassen om bord i bilene, fullt oppdatert med fart og girvalg.
  • En resultatkanal holder seerne oppdatert på harde fakta om kjørerens posisjon og plassering.
  • Høydepunktkanalen viser høydepunktene fra løpet og gir blant annet seerne mulighet til å gjenoppleve starten og dramatiske forbikjøringer.
  • Oppdateringer av posisjoner, plassering og avstanden mellom bilene fremstilles grafisk på en egen kanal.

Ekstrakanalene er tilgjengelig for alle på nettportalen Viaplay, mens TV-versjonen av kanalene  kun er tilgjengelig for Viasats satellitt-TV-kunder med Gull-pakken og/eller sportspakken fra kanalplass 160 til 165.

• Kunst, kultur, underholdning

• viasat motor