Viasat og Viaplay forlenger sine eksklusive rettigheter til UEFA Champions League i Skandinavia

Viasat Broadcasting og Viaplay har forlenget sine eksklusive rettigheter til UEFA Champions League i Norge, Sverige og Danmark. Avtalen gjelder til og med sesongen 2017/2018. Rettighetene inkluderer fri-tv og betal-tv i tillegg til mobile enheter og internett.

- Vi er glade for at vi kan fortsette vårt lange samarbeid med UEFA og TEAM Marketing frem til våren 2018. Dette betyr at Viasat vil ha de komplette rettighetene sammenhengende i 26 år, noe som er unikt i UEFA Champions League-historien, sier sportsjef i Viasat, Stian Kleppo.

I tillegg til UEFA Champions League inkluderer også rettighetene den årlige UEFA Super Cup i august som spilles av vinneren av forrige sesongs UEFA Champions League og vinneren av UEFA Europa League, i samme periode.

- UEFA Champions League er verdens beste klubblagturnering og det er en glede for oss å forvalte denne rettigheten. Med denne forlengelsen er Viasat en av de sterkeste rettighetshaverne av premium sport i Norge. Vi vil fortsette å videreutvikle vårt premiuminnhold og ser frem til å tilby seerne den beste fotball- og sportsunderholdningen i verden, sier Kleppo.

Rettighetene er tilegnet gjennom TEAM Marketing, UEFAs globale agent for de kommersielle rettighetene til UEFA Champions League.

• internett
  • mobile enheter